شرکت دایملر تراک، زیرشاخه تولیدکننده وسایل نقلیه سنگین مرسدس بنز، آزمایش کامیون هیدروژنی – الکتریکی را آغاز کرده است. نمونه اولیه این کامیون هیدروژنی براساس مرسدس بنز اکتروس ساخته شده است اما پس از انجام تست‌های نهایی، می‌توان پیشرانه قوای فنی این کامیون را در زیرشاخه‌های دایملر تراک نظیر فرایت لاینر، فوسو و وسترن استار به کار گرفت. باروان به مشروح  این خبر می‌پردازد.

مرسدس بنز هیدروزنی الکتریکی

شراکت ولوو با دیلمرتراک

از سوی دیگر ولوو نیز با دایملر تراک شریک است و احتمال دارد شرکت سوئدی نیز به استفاده از این موتور هیدروژنی – الکتریکی در محصولات خود علاقمند باشد. سال گذشته برای نخستین بار مدل مفهومی مرسدس بنز GenH2 Truck رونمایی شد و اکنون این مدل مفهومی به مرحله اجرا درآمده است.

مرسدس بنز هیدروزنی الکتریکی GENH2

پیشرانه ترکیبی هیدروژنی – الکتریکی با دو آرایش مختلف در دسترس است. آرایش اول 308 اسب‌بخار قدرت و 1513 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. آرایش دوم قوی‌تر است و 442 اسب‌بخار به همراه 2070 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انرژی موتور در حالت عادی از پیل سلول سوختی هیدروژن تامین می‌شود اما هنگامی که پیشرانه زیر فشار قرار گیرد، باتری شارژ دهنده به کمک پیل سلول سوختی می‌آید تا کمبود انرژی را جبران کند. سوخت مورد استفاده در مرسدس بنز GenH2 Truck هیدروژن مایع است چرا که استفاده از آن نسبت به هیدروژن گازی موجب کاهش وزن قابل توجه کامیون می‌شود.

مرسدس بنز هیدروژنی الکتریکی GENH2

مرسدس بنز هیدروژنی الکتریکی GENH2

مرسدس بنر هیدروژنی الکتریکی GENH2

منبع: خودروبانک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *