شرکت خودروسازی و کامیون‌سازی آلمانی Daimler AG می‌گوید سود خالص این شرکت در سه ماه اول نخست سال جاری به شدت افزایش یافته است و به ۴/ ۴میلیارد یورو (۳/ ۵ میلیارد دلار) رسیده است، زیرا بهبود شرایط اقتصاد جهانی و افزایش تقاضای تولید خودروهای لوکس این شرکت در چین، این سودآوری را برای دایملر به ارمغان آورده است. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می‌پردازد.

سود غیرقابل انتظار ۱۲درصدی فروش خودروی مرسدس بنز در بازار چین

 این شرکت روز جمعه چشم‌انداز خود را در رابطه با میزان سودآوری خود در سال‌جاری افزایش داد و گفت در حال حاضر انتظار می‌رود ۱۰ تا ۱۲درصد سود در فروش خودروی مرسدس بنز خود داشته باشد، این در حالی است که این شرکت در آخرین تخمین خود، چشم‌انداز حاشیه سود ۸ تا ۱۰درصدی داشته است.
حاشیه سود زیاد خودروهای معمولی همواره یکی از موانع کلیدی در تامین سرمایه‌های کلان برای فناوری‌های جدید در صنعت خودرو مانند خودروهای برقی و خدمات دیجیتال است که این صنعت را با مشکل مواجه کرده است.  هارالد ویلهلم، مدیر بخش مالی شرکت دایملر اظهار کرد پس از این شروع امیدوارکننده در سال‌جاری، ما بسیار مطمئن هستیم که می‌توانیم روند مثبت خود را حفظ کنیم و حاشیه‌های سود خود را به صورت پایدار بهبود بخشیم و در عین حال تولید خودروهای الکتریکی خود را نیز گسترش دهیم.

زیرمجموعه‌های تجاری دامیلر منبع اصلی فروش در چین

وی در ادامه افزود درآمد خودروساز با تولید ترکیبی از محصولات متنوع از خودروهایی با حاشیه سود بالاتر و با قدرت قیمت‌‌گذاری مطلوب افزایش می‌یابد. همچنین وی به زیرمجموعه‌های تجاری این شرکت در چین که منبع اصلی فروش  برند مرسدس بنز است، اشاره کرد. همچنین شرکت دایملر معرفی خودروی الکتریکی جدید خود را شتاب بخشیده است.
شرکت دایملر در تاریخ ۱۵ آوریل خودروی سدان پهن‌پیکر EQS مجهز به باتری معادل و پرچمدار خودروهای کلاس S خود را به نمایش گذاشت. سود سه ماه اول این شرکت، با ۱۶۸میلیون یورو خرده‌فروشی آن در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ مقایسه شده است یعنی زمانی که دایملر به اجبار کارخانه‌های خود را تعطیل کرد و در مراحل اولیه شیوع ویروس کرونا تنها مجبور به اتخاذ استراتژی حفظ سرمایه‌ شد.

جهش ۱۵ درصدی فروش در سه ماه نخست ۲۰۲۰

اما آمار و ارقام حاکی از آن هستند که درآمد دایملر در سه ماه نخست سال جاری با توجه به جهش ۱۵درصدی فروش در تجارت مرسدس بنز تولیدی خود، با ۱۰درصد رشد به ۴۱میلیارد یورو رسید که بالغ بر ۵۳۸ هزار و ۸۶۹ دستگاه خودرو است. از طرف دیگر در تجارت کامیون دایملر که قرار است در اواخر سال جاری میلادی به صورت اسپین آف واگذار شود، ما شاهد کاهش فروش یک درصدی بودیم که میزان فروش آن به ۶۶/ ۸میلیارد یورو رسید، اما سود عملیاتی تعدیل شده آن به بیش از دو برابر افزایش یافت و به ۵۱۸میلیون یورو رسید، در حالی که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته تنها بالغ بر ۲۴۷ میلیون یورو بود.

رشد فروش چشم‌گیر کامیون‌های مرسدس بنز با برندهای مختلف کاماز، فریت‌لاینر و وسترن‌استار

شرکت کامیون‌سازی دایملر (یا دایملر تراکس) یکی از پنج واحد بزرگ تشکیل‌دهنده شرکت دایملر است که بزرگ‌ترین تولیدکننده کامیون در جهان محسوب می‌شود. محصولات اصلی این شرکت با نام تجاری مرسدس بنز، تولید و به فروش می‌رسند اگرچه این شرکت مالک شرکت‌های تابعه دیگری نیز هست که محصولات خود را تحت برندهای مختلف به فروش می‌رساند. دایملر در برخی شرکت‌های کامیون‌سازی دیگر مثل کاماز روسیه یا BFDA چین دارای سهام است. برندهای این بخش از محصولات شرکت آلمانی شامل کامیون‌های فریت لاینر و وسترن‌استار است. همچنین سهام دایملر نیز با ۳۵/ ۰درصد افزایش به  ۰۴/ ۷۴ یورو رسید.
منبع: دنیای اقتصاد

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *