هیوندای XCIENT، کامیون سلول سوختی کره‌ای وارد بازار ایالات متحده می‌شود. از ابتدای معرفی کامیون سلول سوختی هیوندای XCIENT، این شرکت کره‌ای تلاش‌های بسیاری را پیرامون بازاریابی و فروش آن انجام داده است. باروان شرکت سامانه هوشمند حمل بار به معرفی این خودرو می‌پردازد.
نسخه جدید این کامیون که هیوندای XCIENT مدل 2021 نام دارد، قرار است علاوه بر فروش در بازار اروپا به ایالات متحده نیز صادر شود.

کامیون XCIENT هیوندای

هیوندای رقیب دایملر در بازارهای امریکا

ورود کامیون سلول سوختی هیوندای به بازار ایالات متحده در حالی صورت می‌گیرد که کامیون‌های سلول سوختی دایملر هنوز در مراحل آزمایشی قرار دارند و وارد فاز تولید انبوه نشده‌اند. هیوندای XCIENT برای سال 2021 با جلوپنجره جدیدی به بازار عرضه شده و شرکت کره‌ای وعده داده که با بهبود تجربه رانندگی در این کامیون روبرو خواهیم بود.
کامیون هیوندای XCIENT به پیل سوختی هیدروژنی با دوام 180 کیلووات مجهز است که از دو سلول سوختی 90 کیلوواتی تشکیل شده‌اند. هفت مخزن بزرگ هیدروژن این کامیون، 31 لیتر سوخت را در خود ذخیره می‌کنند و در مدت 8 الی 20 دقیقه عملیات سوخت‌گیری این کامیون انجام می‌شود.
پیشرانه هیوندای XCIENT یک موتور الکتریکی است که حداکثر 350 کیلووات یا 469 اسب‌بخار قدرت و 2237 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. سه باتری ولتاژ بالا با ظرفیت 72 کیلووات ساعت نیز وظیفه تامین انرژی این موتور را برعهده دارند.

منبع: دنیای معدن

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *