کامیون‌داران و رانندگان در شبکه‌های مجازی پیامی منتشر کرده‌‌اند که در این پیام به بیان خواسته‌های صنفی خود پرداخته‌اند.

به گزارش باروان به نقل از تین‌نیوز، در این پیام تعیین کرایه پایه برای کل کشور بر مبنای تن بر کیلومتر به تفکیک بارگیری، یکی از خواسته‌های رانندگان و مالکان کامیون بیان شده و در توضیح آن آمده است: در بسیاری از نقاط کشور به‌خصوص مسیرهای برگشت به سمت بنادر کرایه به حدی پایین است که حتی یک چهارم هزینه‌ها را تامین نمی‌کند.

در این پیام تاکید شده است: ضروری است تا نرخ پایه حمل در قالب تن‌کیلومتر  سراسر کشور مشخص شود و این کار هر ساله با توجه به میزان مصرف و قیمت نهاده‌های اولیه حمل‌و‌نقل از جمله سوخت، لاستیک، حقوق راننده، بیمه‌ها، استهلاک سرمایه، سود منطقی سرمایه‌گذاری ، عمر مفید و…تکرار شود یعنی به‌جای افزایش درصدی سالانه نرخ حمل تعیین نرخ پایه حمل هر ساله به صورت مهندسی و محاسباتی شده تن برکیلومتر باشد.

در ادامه این پیام آمده است: قیمت اولیه کامیون با توجه به مالیات بر ارزش‌افزوده و عوارض گمرکی بسیار گرانتر از اتحادیه اروپا بوده و بر این اساس تخصیص ارز دولتی، حذف عوارض گمرکی و کاهش قیمت کامیون مورد نیاز است.

رانندگان و مالکان کامیون همچنین با توجه به بالا بودن قیمت قطعات یدکی و لاستیک به‌دلیل دلال بازی وارد کننده و ارز بازار آزاد و عوارض گمرکی، در این زمینه نیز تخصیص ارز دولتی و حذف عوارض گمرکی و کاهش قیمت قطعات یدکی را درخواست کرده‌اند.

در این پیام همچنین آمده است: حقوق و دستمزد راننده با توجه به محیط کاری و حق ماموریت، بدی آب و هوا، مناطق مرزی و نا امن و… بسیار ناچیز است و رانندگان زیر خط فقر زندگی می‌کنند، افزایش حقوق و دستمزد راننده در افزایش کرایه کامیون لحاظ شود.

ارتقای سطح امنیت در جاده‌های کشور به خصوص استان تهران و استان‌های مجاور و نظارت انفورماتیکی و بانکی بر کارمزد دریافتی شرکت‌های حمل و کاهش کارمزد شرکت‌های حمل به ۶ درصد دهه هشتاد، نیز از دیگر خواسته‌های رانندگان و مالکان کامیون است که خواستار تحقق آن شده‌اند.

رانندگان و کامیونداران در ادامه پیام خود تاکید کرده‌اند که نوسازی ناوگان باری کشور باید توجیه اقتصادی داشته باشد و کرایه حمل جوابگوی حقوق راننده، بیمه‌ها، بازگشت سرمایه، افت سرمایه و استهلاک سرمایه باشد.

نوسازی تشکل‌های صنفی رانندگان و کامیونداران به نحوی که کسانی که مایل به شرکت در انتخابات هیئت مدیره و بازرسان انجمن هستند دارای تحصیلات دانشگاهی باشند و در صورت انتخاب حداکثر دو دوره متوالی متصدی تشکل‌ صنفی کارگری یا کارفرمایی باشند نیز از دیگر خواسته‌هایی است که در این پیام به آن اشاره شده است.

 

 

25 پاسخ

  1. توضیح تن کیلومتر مثال تهران مهران تریلی چادری بار ظروف پلاستیکی

    1. سلام جناب نعمت اللهی
      در راستای سهولت خدمت قیمت دهی حمل بار بر اساس تن بر کیلومتر، باروان سامانه رسمی استعلام رایگان قیمت تن بر کیلومتر را به صورت وب سرویس ساتَک در دسترس همه جامعه حمل و نقل جاده ای اعم از رانندگان، شرکت های باربری، صاحبان کالا و … قرار داده است.
      برای استعلام کرایه هر مسیری لطفا به آدرس زیر مراجعه کنید:
      سامانه استعلام تن کیلومتر
      https://web.bar1.ir/satak

  2. سلام من یک صادر کننده نمونه مصالح ساختمانی به عراق بودم از روزیکه کرایه حمل و نقل افزایش پیدا کرده صادرات ما هم به خاطر افزایش کرایه قطع شده وکارخانه درحال تعطیلی است دولت محترم فکری به حال صادر کننده بکند

  3. سلام خیلی خوبه درصورتی که کمیسیونها ی اختیاری باربری ها را کنترل کنند

    1. سلام و عرض خسته نباشید و روز بخیر با استعلام بار مدنظر شما در سایت ساتک https://web.bar1.ir/satak

      استعلام قیمت برای/ کامیونت – اطاق دار – 6 چرخ(خاور)، با نوع بار /بارهای عمومی

      مسافت محاسبه شده از مبدا آذربایجان شرقی – میانه به مقصد زنجان – قیدار (خدابنده) ( ۲۲۴.۴۲۲ ) کیلومتر می باشد. قیمت کانون سراسری رانندگان و کامیونداران کشور ۶,۷۲۶,۲۷۰ریال می باشد.

      همچنین می توانید اپلیکیشن باروان را نصب کنید و از امکانات مختلفی نظیر سامانه تن کیلومتر، سامانه محاسبه بارنامه و … استفاده کنید

  4. کرایه ۲۵تنی از یزد به شهربابک مس میدوک چند میشه

  5. سلام ازتهران پاکدشت بار برای زاهدان حمل کردم باتریلی ۶۴۳۰تومان کرایه خورده و مبلغ ۳۵۰۰به من پرداخت شده ازطرف باربری ۲۹۳۰تومان کمیسیون برداشته شکایت هم کردم ولی متاسفانه جوابی دریافت نکردم

  6. بسیارعالی وخوب است تن برکیلومترخواهشمندم کاملآ همیشه اجرایی باشه

  7. باکمیسیونهای نجومی باربریهای بندرعباس چه میتوان کرد اصولا ایاانجمنهای صنفی ملزم به اعمال این نرخها هستند جایی که بعضا کمیسیون باربری باکرایه راننده برابر یاحتی بیشترمیباشد چه میتوان کرد وااافزایش سی درصداخیرکرایه لحاظ گردیده است باتشکر

  8. درموردبارمیلگردسیرجان هیچ گونه کرایه مشخصی ندارد لطفاپیگیری نماید درهیچ مسیری

  9. کرایه بار ۲۲تن از لار استان فارس برای اردبیل تریلی بغلدار چند است

    1. با عرض سلام
      شما می توانید از طریق اپلیکیشن باروان در قسمت استعلام تن کیلومتر با وارد کردن اطلاعات کرایه بار مورد نظر را محاسبه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *