ماده ۱- تعاریف و اصطلاحات

اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است :

۱-۱:صاحب بار (فرستنده بار): شخص حقیقی یا حقوقی که در سامانه باروان دارای بار برای ارسال می باشد.

۲-۱: تحویل گیرنده بار (گیرنده بار): شخص حقیقی یا حقوقی که توسط صاحب بار (فرستنده بار) به عنوان گیرنده بار معرفی شده است .

۳-۱:رانندگان (یابنده بار): افرادی که در قسمت راننده در سامانه باروان بطور کامل ثبت نام کرده و درخواست حمل بار از فهرست بارهای باروان را دارند.

۴-۱: بار: محموله ای که توسط راننده عضو باروان با پذیرش اختیاری ایشان و به درخواست و ثبت بار توسط صاحب بار(فرستنده بار) قرار است حمل و به سلامت تحویل گیرنده بار گردد .

۵-۱:کاربر: شخصی است که با فناوری ارتباطی و به وسیله اینترنت به اپلیکیشن و سایت باروان متصل و از خدمات نرم افزاری باروان بهره مند می گردد .

۶-۱:شرکت های حمل و نقل: شرکای تجاری باروان تعدادی از شرکت های حمل و نقل بار که دارای مجوز قانونی از سازمان پایانه های کشور هستند و در سامانه باروان نقش صدور بارنامه قانونی تمبر دار را برعهده دارند.

۷-۱: شرکت های بیمه گذار: شرکای تجاری باروان تعدادی از شرکت های رسمی با کد نمایندگی از شرکت های بیمه گذار هستند که وظیفه ی بیمه کردن محموله ها در سامانه باروان را در قالب بارنامه قانونی بر عهده دارند.

۸-۱: کاربران اصلی باروان: صاحبان بار( فرستندگان بار) و رانندگان باروان و شرکت های حمل و نقلی هستند.

۹-۱: شرکت ایده آوران ارتباطات فهام ایرانیان: ارائه دهنده سامانه باروان .

۱۰-۱: باروان: سامانه اینترنتی هوشمند بار که شرکت ایده آوران ارتباطات فهام ایرانیان با نام تجاری باروان ارائه می نماید .

۱۱-۱: حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از سامانه در سایت و نرم افزار باروان با رمز و نام کاربری خودشان ایجاد می نمایند.

۱۲-۱ :حریم شخصی: اطلاعاتی که توسط کلیه کاربران سامانه هوشمند باروان از جمله صاحبان بار، رانندگان و شرکت های حمل و نقلی در اختیار باروان قرار داده می شود مانند مشخصات کارت های هویتی، کارتهای هوشمند حرفه ای، مجوزهای مختلف، شمارهای تماس، اقامتگاه، پست الکترونیکی و بطور کلی کلیه مدارک و مستنداتی که در زمان ثبت نام در سامانه باروان از ایشان اخذ و دیتای آن در سرور باروان ذخیره می گردد .

ماده ۲ – حساب کاربری

۱-۲:کاربر با ثبت نام در باروان می پذیرد که قوانین و مقررات و طریقه ی استفاده از باروان را به صورت کامل مطالعه کرده و قبول کرده است این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر و تکمیل گردد، استفادۀ مستمر کلیه ی کاربران از باروان به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است .

۲-۲:برای استفاده از باروان لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در سامانه باروان بسازد، تنها افرادی که واجد اهلیت قانونی باشند می توانند اقدام به ساختن حساب کاربری در باروان کنند. برای استفاده از باروان کاربر می بایست کلیه مشخصات لازم که در فرمهای ثبت نامی وجود دارد را به درستی و با صحت کامل تکمیل نماید و پس از آن منتظر تایید صحت ثبت نام از جانب باروان بماند. مادامی که سامانه باروان مشخصات ثبت نامی کاربران را با کسب اطلاع از مراجع قانونی تایید صحت ننموده، کاربر ثبت نام رسمی نگردیده است و ثبت نام ایشان موقت به شمار می آید.

۳-۲: کاربر می پذیرد اطلاعات خواسته شده را پس از ثبت نام رسمی نیز در مقاطع هشدار سامانه به روز رسانی نماید تا امکان استفاده از سامانه برای ایشان در آینده با مشکل مواجه نگردد.

۴-۲:هر شخص حقیقی تنها می تواند یک حساب کاربری به عنوان صاحب بار یا راننده در باروان داشته باشد. هر شخص حقوقی جز خودش می تواند به ۵ کاربر حقیقی در قالب کارگزاران و کارمندان خود به باروان نماینده هایی معرفی نماید.

۵-۲:مسئولیت همۀ فعالیت هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در باروان یا سایر خدمات مربوط به باروان انجام می شود به عهدۀ کاربر مربوطه است .

۶-۲: مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است.

تذکر ۱:
در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به مرکز پشتیبانی باروان اطلاع دهد. بدیهی است تا زمانی که اطلاع رسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همۀ فعالیت هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می شود همچنان به عهدۀ کاربر خواهد بود.

تذکر ۲:
با توجه به منحصر به فرد بودن شماره های تلفن همراه در سامانه باروان، خواهشمندیم در صورت هر گونه تغییر در شماره اعلامی به شرکت باروان حساس بوده و مرکز پشتیبانی باروان را مطلع سازید. این موضوع به ویژه در مورد رانندگان باروان بسیار مهم می باشد زیرا تصدیق اصالت راننده و صدور بارنامه باروان صرفا از طریق تلفن همراه شخص راننده اتفاق می افتد.

۷-۲: کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند .

۸-۲: در شرایط خاصی ممکن است سامانه باروان به دلیل شکایت مشتریان و یا باطل و توقیف کردن مدارک توسط مراجع قانونی حساب کاربری کاربر را مسدود نماید و از ارائه خدمات به ایشان خودداری کند؛ باروان این حق را تا آخر برای خود محفوظ می داند.

ماده ۳ – استفاده از باروان

۱-۳:  رانندگان متعهد می شوند در حین استفاده از سامانه باروان از استعمال هرگونه مواد مخدر یا مشروبات الکلی امتناع کنند .

۲-۳: با استفاده از سامانه باروان کاربر می پذیرد که از این سامانه برای انجام هیچ فعالیت غیرقانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربر حق ندارد موارد غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست از طریق این سامانه ارسال نموده یا حتی همراه خود داشته باشد .

۳-۳:صاحب بار(فرستنده بار) متعهد است در صورت داشتن بار نامتعارف، اعم از هر گونه پرنده یا حیوانات دیگر، دام زنده، مواد خطرناک، مواد اسیدی و یا هر موردی از این قبیل موضوع را از قبل به مرکز پشتیبانی اعلام نماید؛ در غیر این صورت چنانچه راننده پس از پذیرش بار و عزیمت به نقطه مبدا، با موارد فوق مواجه شود، مجاز به لغو و امتناع از انجام حمل بوده و مسئولیت جبران خسارات مالی وارده برعهدۀ کاربر صاحب بار(فرستنده بار) می باشد.

۴-۳:کاربر متعهد می شود هیچگاه از سرویس باروان به صورتی که به باروان و برند باروان صدمه ای وارد کند اقدامی صورت ندهد.

۵-۳:کاربر می پذیرد که باروان از ارسال پیامک به عنوان یک راه ارتباطی برای اطلاع رسانی همزمان یا زمانی که کاربر به اینترنت متصل نیست استفاده نماید و حتی اگر کاربر باروان در لیست سیاه پیامک های تبلیغاتی اپراتورهای تلفن همراه باشد با ربات های پیامکی به باروان متصل باشد زیرا که این یکی از روش های دسترسی آفلاین باروان محسوب می گردد. همچنین تمامی کاربران باروان ضمن ثبت نام در سامانه باروان می پذیرند که اطلاع رسانی خدمات جدید باروان، اطلاع رسانی بروز رسانی نسخه جدید، معرفی برخی خدمات مورد نیاز کاربران در مناطق جغرافیایی محل حضور ایشان و نیز اعلام و معرفی بارهای مناسب بارگیر خود را ضمن اطلاع رسانی برخط، از طریق پیامک نیز دریافت کنند.

۶-۳ :باروان به منظور ارائه ی هدیه های نقدی و امتیازی از کاربران خود در مراحلی از وب سایت و نرم افزار ارائه کد معرف یا همان کد کاربری را مطالبه می نماید که کاربر با وارد کردن این کدها در سامانه مشمول حق کارگزاری نقدی یا حتی اختصاص امتیاز اعتباری می گردد لذا در حفظ و درج این کد کاربری توسط خودتان کوشا باشید.

۷-۳:کاربر می پذیرد امتیاز های اعتباری که در حساب کاربری خود کسب می نماید مستقل از روش کسب آن اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که باروان در اختیار آنها قرار می دهد یا هر روش دیگری فقط برای استفاده از سرویس هایی که باروان در اختیار آن کاربران می گذارد قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد مگر هدیه های نقدی که آن نیز مستقیما به حساب ایشان واریز می گردد .

۸-۳:کاربر می پذیرد که در یکی از بانک های طرف حساب شرکت باروان (بانک ملی، بانک ملت) گشایش حساب نماید تا باروان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته مطالبات فاکتورهای عملکردی در مدت کارکرد را به حسابهای اعلامی واریز نماید.

۹-۳:مسئولیت تامین اینترنت و سخت افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه های مربوط به آنها برای استفاده از سامانه باروان به عهدۀ کاربران می باشد .

۱۰-۳ :کاربران( چه صاحب بار و چه راننده) می پذیرند حداکثر بار مجاز در هر ماشین همان است که در کارت ماشین نوشته شده و زدن اضافه بار به هیچ وجه حتی با توافق صاحب بار و راننده مجاز نمی باشد و باروان عواقب تخطی از این قانون را نمی پذیرد و در صورت بروز مشکل حساب کاربری کاربران را مسدود می نماید.

۱۱-۳ :کاربر متعهد می شود پس از اتمام حمل از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از سامانه باروان، از صاحبان بار و یا حتی رانندگان کسب کرده است هیچگونه سوء استفاده ای نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات صاحبان بار و یا رانندگان در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین و اخلاق حرفه ای در باروان خواهد بود. همچنین کاربر متعهد می شود در طول عملیات حمل بار، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از صاحبان بار یا رانندگان در سامانه باروان ارائه شده است استفاده کند. استفاده کاربر از این اطلاعات باید مطابق با عرف حرفه ای جامعه و همچنین قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد .

۱۲-۳ :با استفاده از سامانه باروان راننده می پذیرد که در حین حمل بار به عنوان نماینده و مامور باروان محسوب می گردد و کلیه عملکرد ایشان که برگرفته از شخصیت فردی و حرفه ای راننده می باشد به حساب برند باروان به شمار می آیند. پس در حین حمل بار، متعهد می گردد باروان را وسیله ای برای تبلیغات و بازاریابی کالاها و خدمات شخصی خود قرار ندهد و از هرگونه معرفی و عرضه محصولات و خدمات شخصی و یا متعلق به دیگران خودداری کند .

۱۳-۳ :کاربران متعهد به رعایت همۀ قوانین راهنمایی و رانندگی، اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران هنگام استفاده از باروان می باشند.

۱۴-۳:کاربران پذیرفته اند که متن حریم شخصی باروان را مطالعه کرده اند و مورد قبول ایشان قرار گرفته است .

۱۵-۳:کاربران بر این موضوع مشرف اند که باروان شرکت حمل و نقل بار نیست بلکه تنها یک خدمت نرم افزاری است که ارتباط بین صاحبان بار و رانندگان و شرکت های حمل و نقلی را جهت توافق بر انجام یک حمل فراهم می کند. در سامانه باروان راننده مختار است یک سفارش حمل را بپذیرد یا از ابتدا قبول ننماید، همچنین صاحب بار(فرستنده بار) مختار است پس از ثبت بار خود در لیست بارهای باروان تا پذیرش بار توسط راننده و قبل از تنظیم بارنامه قانونی تمبردار توسط شرکت های حمل و نقلی بار ثبتی خود را در سامانه لغو نماید، ولی درصورتی که از هر دو طرف سامانه یعنی صاحب بار(فرستنده بار) و رانندگان پذیرش ها در سامانه نهایی گردد هر دو طرف ملزم به انجام تعهدات می باشند و پذیرش ایشان در سامانه برمبنای تفاهم غیر حضوری تلقی می گردد که قصور در انجام تعهدات مستوجب جبران خسارت در نظر گرفته شده توسط باروان می باشد.

۱۶-۳ :خدمات باروان ممکن است با مشارکت خدمات شرکت های دیگری از جمله شرکت های بیمه گر و غیره، ارائه خدمات نماید، در چنین شرایطی کاربر می پذیرد که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و باروان مسئولیتی در خصوص قوانین و چگونگی خدمات این شرکت ها ندارد.

۱۷-۳:استفاده از تلفن همراه هنگام حرکت وسیله نقلیه ریسک تصادفات را بالا می برد لطفا از اپلیکیشن ما در هنگام حرکت به هیچ وجه استفاده نکنید. شما قرارداد با ما را با توجه به این ریسک و به عهده گرفتن مسئولیت استفاده ایمن از تلفن همراه پذیرفته اید.

ماده ۴ – هزینه ها و پرداخت

۱-۴:کاربران می پذیرند هزینه سامانه باروان به علت شفافیت درج در سامانه پس از ثبت یا پذیرش قابل قبول ۱۰۰ درصدی کاربران می باشد که این بر مبنای توافقی بودن کرایه در حوزه حمل و نقل جاده ای استوار است و بنابراین پس از استفاده از سامانه باروان اعتراضی نسبت به هزینه ی سامانه نمی توانند داشته باشند. سایر هزینه های احتمالی بخاطر شرایط پیش بینی نشده مانند اضافه بار، تاخیر در بارگیری و تخلیه بر اساس آیین نامه دریافت خسارات موجود در قوانین و مقررات باروان بر عهده شخص راننده و صاحب بار می باشد.

۲-۴:پرداخت هزینه مشخص شده برای صاحبان بار و رانندگان در سرویس فقط از طریق روش هایی که توسط باروان مشخص می شود می تواند صورت گیرد. این روش ها برای صاحبان بار عبارتند از پرداخت الکترونیکی از درگاه بانکی سامانه برای بارهای پیش کرایه و پرداخت نقدی به راننده در بارهای پس کرایه. در مورد رانندگان نیز در هر دو صورت پیش کرایه و پس کرایه بودن بار، راننده موظف به پرداخت هزینه های قانونی برای صدور بارنامه به روش پرداخت الکترونیکی از درگاه بانکی سامانه می باشد.

۳-۴:کاربر می پذیرد هزینه سرویس ارائه شده ممکن است بسته به ویژگی های سرویس ارائه شده از جمله نوع سرویس، زمان سرویس، مکان سرویس مبدا، مقصد یا مسیر حمل ( یا عوامل دیگر ) متغیر باشد .

۴-۴ : کاربران می پذیرند که هزینه های مشخص شده اعم از کمیسیون صدور بارنامه و پرداخت پیش کرایه بار ثبتی و یا حتی خسارات مالی مورد تفاهم را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه باروان جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید به شرکت پرداخت کنند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه باروان یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکه تلفن همراه امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن فراهم نشود کاربران همچنان موظف به پرداخت هزینه حمل خواهند بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است به درخواست شرکت باروان یا کاربران با روش های دیگر صورت پذیرد یا شرکت باروان حق دارد مبلغ مذکور را از اعتبار کاربر در باروان کسر کند .

۵-۴ :صاحب بار (فرستنده بار) می پذیرد تنها در صورتی درخواست حمل که منجر به ثبت سفارش در باروان گردد را ارسال نماید که قصد استفاده از سامانه باروان را داشته باشد. در غیر اینصورت صاحب بار اگر پس از اخذ ردیف بار ثبتی و پس از درخواست حمل و پذیرش آن توسط یک راننده، درخواست را لغو کند، یا در مکان مشخص شده به عنوان مبدا حمل در زمان مشخص حضور پیدا نکند شرکت باروان می تواند به علت عدم رعایت مقررات این شرکت که منجر به عدم رعایت شهرت و اعتبارکاری او خواهد شد، هزینه ای به تشخیص خود به عنوان جریمه از اعتبار آنها کسر یا به نحوی مقتضی از ایشان وصول نماید. این قانون برای رانندگان بخاطر عدم حضور در محل بار پذیرش شده و یا پذیرش بی مورد بار نیز عینا صدق می نماید.

۶-۴:صاحب بار(فرستنده بار) می پذیرد هر گونه آسیب به خودروی راننده در حین استفاده از سامانه باروان با حساب کاربری وی ایجاد شود اعم از توقیف خودرو در نتیجه مسروقه یا مشکوک بودن بار یا عدم استفاده از وسایل ایمنی و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، انفجار خود به خودی بار و از این قبیل اتفاقات مسئولیت تامین هزینه های مربوطه به عهده وی خواهد بود. در چنین مواردی باروان حق دارد این هزینه ها را از اعتبار صاحب بار(فرستنده بار) کسر یا از وی بصورت نقدی وصول کند .

۷-۴:راننده می پذیرد هرگونه جریمه ناشی از تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی بر عهده وی بوده و صاحب بار(فرستنده بار) مسئولیتی در این زمینه ندارد. همچنین هرگونه ضرر و زیان به صاحب بار (فرستنده بار) که به دلیل کوتاهی یا بی توجهی راننده به اصول حرفه ای یا قوانین راهنمایی و رانندگی باشد، باید از طریق راننده جبران شود. (این موارد شامل تاخیر بدون علت موجه، توقیف در نتیجه تخلف راننده، آسیب به بار در نتیجه بسته بندی نامناسب راننده و غیره می باشد.)

۸-۴:راننده می پذیرد در خصوص دریافت وجه نقد از تحویل گیرنده بار بابت پرداخت هزینه کرایه های پس کرایه، خود مسئول وصول کرایه بارنامه خویش است و باروان مسئولیتی در این زمینه ندارد. در خصوص بارهای پیش کرایه که بصورت اعتباری از جانب صاحب بار(فرستنده بار) توسط درگاه الکترونیکی پرداخت گردیده باروان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه ی هر هفته کرایه مربوطه را به حساب راننده واریز می نماید.

۹-۴ :رانندگان و صاحبان کالا (فرستندگان بار و گیرندگان بار) موظف هستند طبق قوانین سازمان پایانه ها و مصوبات یکصد و پنجاه و چهارمین شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، مواد و تبصره های ذیل را رعایت نمایند.

۱۰-۴: هزینه پایانه‌های عمومی شامل پارکینگ، برگ نوبت‌دهی و حواله بارگیری و تمدید و تجدید آن بر عهده راننده یا مالک کامیون بوده و پرداخت هزینه‌های مربوط به عوارض شهرداری، هلال احمر و غیره و همچنین هزینه‌های مربوط به دیماند، باسکول، جرثقیل، لیفتراک و تخلیه و بارگیری و غیره مربوط به صاحب کالاست و در هر صورت شرکت یا مؤسسه حمل و نقل موظف به تأمین و یا وصول و ذکر آن در بارنامه و عنداللزوم پرداخت آن به مراجع مربوطه می‌باشد. دریافت هر گونه وجهی تحت عناوین پشت بارنامه، بارچینی، دالانداری انعام، گاراژداری، انبارداری از جانب مؤسسات و شرکتهای حمل و نقل و همچنین رانندگان ممنوع است.

۱۱-۴:
مبنای پرداخت حق توقف همیشه توافق طرفین (صاحب بار و راننده) می‌باشد و باروان در این توافق هیچ نقش و مسئولیتی بر عهده ندارد.

۱۲-۴:
هر گاه کامیون پس از صدور حواله بارگیری توسط شرکت حمل و نقل، بعلت عدم وجود امکانات صاحب کالا و یا به هر علت دیگری که راننده مقصر نباشد، بیش از ۱۲ ساعت برای بارگیری معطل بماند، صاحب کالا موظف است به ازاء هر ساعت مازاد بر ۱۲ ساعت اولیه حق توقف بارگیری به راننده یا مالک کامیون پرداخت نماید.

تبصره:
میزان حق توقف بارگیری و تخلیه بار و نیز اضافه تناژ در آیین نامه دریافت خسارات در قسمت قوانین باروان صراحتا قید گردیده است.

۱۳-۴:
هر گاه کامیون پس از رسیدن به محل تخلیه بار و به علت عدم امکانات صاحب کالا یا نماینده او و یا به هر علتی که راننده مقصر نباشد بیش از ۱۲ ساعت برای تخلیه معطل بماند شرکت یا مؤسسه حمل و نقل صادر کننده بارنامه موظف است ترتیبی اتخاذ نماید تا به ازاء هر ساعت مازاد بر ۱۲ ساعت اولیه به راننده یا مالک کامیون در مقصد تخلیه بار حق توقف پرداخت گردد.

تبصره ۱:
میزان حق توقف بارگیری و تخلیه بار و نیز اضافه تناژ در آیین نامه دریافت خسارات در قسمت قوانین باروان صراحتا قید گردیده است.

تبصره ۲:
چنانچه کامیون قبل از ساعت ۲ بعدازظهر روزهای کاری به محل تخلیه مراجعه نماید ملاک محاسبه حق توقف همان روز و در صورتیکه بعد از ساعت ۲ بعدازظهر به محل تخلیه برسد ملاک محاسبه حق توقف روزکاری بعد می‌باشد. (این تبصره مشروط به ساعت اعلامی تخلیه بار توسط صاحب بار در سامانه باروان نیز می باشد.)

۱۴-۴:
بنگاهها (صاحبان بار، فرستندگان بار) باید بارهای وسائط نقلیه را طوری بارگیری و محکم ببندند که هیچگونه خطر افتادن یا چکه کردن یا باز شدن ویا پخش شدن در هوا وجود نداشته باشد.

۱۵-۴:
رانندگان موظفند به دستور مأموران صلاحیتدار وسیله نقلیه را جهت توزین بروی قپان ببرند هر گاه ضمن توزین معلوم شود که بیش از ظرفیت مقرر بارگیری شده بار اضافی تخلیه می‌شود. در این صورت مسئولیت انبار کردن و حفظ آن به عهده صاحب بار(فرستنده بار) و راننده است و باروان هیچ مسئولیتی در این موضوع نمی پذیرد. اساس دستورالعمل دریافت خسارات در مورد اضافه تناژ بر مبنای توافق راننده و صاحب بار می باشد.

ماده ۵ – مسئولیت باروان

۱-۵: باروان با تمام امکانات و قوای خود از جمله واحدهای خدمات پشتیبانی مشتریان (مرکز تماس) تمام سعی خود را در رفع نیاز و رضایتمندی کلیه کاربران می نماید.

۲-۵:باروان با استفاده از نظارت های خود، تلاش می کند خدماتی با کیفیت به کاربرانی که از سامانه باروان بهره می جویند ارائه دهد و با راهکارهای کیفیت محور همچون جوایز و مشوق ها، کاربران و رانندگان خود را به سمت ارائه خدمات با کیفیت بیشتر راهنمایی و ترغیب نماید.

دهد .

۳-۵:باروان تلاش خود را جهت استفاده کاربران محترم از سامانه ارائه شده به کار می بندد اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همه ی دستگاه ها یا همه ی شبکه های ارتباطی از جمله اینترنت، شبکه تلفن همراه و …نخواهد داد .

۴-۵:تمامی اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد باروان محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام صالح قضایی.

۵-۵:چنانچه هر یک از کاربران باروان در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند، می توانند شکایت خود را از طریق واحدهای خدمات پشتیبانی مرکز تماس باروان و صدای مشتریان باروان مطرح کنند و باروان پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات به عمل خواهد آورد .

۶-۵:جهت اطلاع بیشتر کاربران با نحوه و شرایط ارائه خدمات باروان و استفاده از اپلیکیشن های مشتری و راننده، همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربران توسط باروان در صفحات راهنمای سایت و اپلیکیشن قرار داده شده است و اشخاص می توانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعه آنها کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات باروان آشنا شوند. همچنین همکاران ما در واحد پشتیبانی مشتریان باروان پاسخگوی هر گونه ابهام و سؤال کاربران گرانقدر هستند.

۷-۵: در حالی که هر گونه تلاش برای اطمینان از اینکه اطلاعات موجود در این سایت در زمان ارسال صحیح و به روز است، باروان مسئولیتی در قبال خسارت های ناشی از استفاده از اطلاعات موجود را ندارد و درصورتی که اطلاعاتی اشتباه یا خراب شده در سایت مشاهده کردید لطفا به ما اطلاع دهید.

۸-۵:شما به راحتی می توانید با ذکر شماره ی عضویت خود هرگونه نظر، پیشنهاد، مشکلی و یا طرح شکایتی را با ما مطرح کنید که در این صورت کمتر از ۲۴ ساعت پاسخگوی شما خواهیم بود.

۹-۵:باروان پول نقد را کنترل نمی کند، کاربران را به هیچ وجه کنترل نمی کند و یا حمل و نقل را ترتیب نمی دهد؛ در واقع خود شما هستید که بار را انتخاب می کنید و همه چیز صرفا بین صاحب بار(فرستنده بار) و راننده است. شما همچنین آگاهید که اگر اختلافی بین حامل و فرستنده پیش بیاید خود شما مسئول آن می باشید. لطفا در نظر داشته باشید که ما تنها یک بازارگاه مجازی برای سامان بخشیدن به کسب و کار حمل و نقل هستیم و به منظور محافظت از خود، شما موافقت می کنید که هیچ گونه اختلافاتی که ممکن است بین کاربران ایجاد شود، به وجود نخواهید آورد.

۱۰-۵:باروان هیچگونه تضمینی برای صحت محتوای اطلاعاتی را که خود شما می دهید و نیز مسئولیت در قبال اشتباهات و یا نادیده گرفتن چنین محتوایی را نمی پذیرد و همچنین خسارات ناشی از ویروس های اینترنتی که ممکن است داده های غلط را نشان بدهد نیز به عهده نمی گیرد.

۱۱-۵:
شماره تلفن های اعلامی شما کاربران گرامی منحصر به خودتان می باشد و باروان این اظهار شما را مبنای تشخیص اصالت و ارتباط با شما می داند.

ماده ۶ – مسئولیت کاربران

۱-۶:مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران فرستنده بار و راننده که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام حمل) و قوانین مدنی وارد شدن خسارت به اموال صاحب بار باشد، برعهدۀ شخص راننده بوده و باروان هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت همچنین باروان می تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری راننده متخلف در سامانه خود، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی خود به عمل آورد .

۲-۶: هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به وارد شدن خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار باروان شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی و عرفی تلقی می گردد و باروان حق غیر فعال نمودن حساب کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت .

۳-۶:مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در حین رانندگی و حفظ سلامت خودرو و بار توسط رانندگانی که در باروان فعالیت می کنند برعهدۀ کاربران راننده است .

۴-۶:صاحب بار(فرستنده بار) موظف است بار را در زمان اعلام شده آماده ارسال داشته باشد و مسئولیت هرگونه تاخیر در بارگیری یا تخلیه بر اساس بند ۴-۱۲ ماده ۴ همین قوانین و مقررات به عهده وی بوده و باید ضرر و زیان راننده را طبق آیین نامه پرداخت خسارات جبران نماید .

۵-۶:راننده متعهد می شود که در تمام زمان حمل بار با باروان موبایل خود را به صورت روشن و آنلاین (از لحاظ فیزیکی و از لحاظ اینترنتی) همراه داشته باشد و به تماس های باروان و فرستنده بار و تحویل گیرنده بار پاسخ صحیح دهد .

ماده ۷ – شرایط بار

۱-۷:وسایلی که فرستنده قبل از ارسال باید اطلاع داده و مجوزهای لازم را اخذ نموده باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات آتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو و هر باری که نیاز به مجوز خاص داشته باشد . لازم به ذکر است راننده در هر مرحله از فرآیند اعلام تا تحویل بار در صورت اطلاع از ماهیت بارهای مذکور که احتیاج به مجوز از مراجع قانونی دارند و بار اعلامی فاقد آن مجوز باشد از حمل آن بار خودداری نموده و کلیه خسارات وارده بر عهده صاحب بار (فرستنده بار ) می باشد.

۲-۷:بار باید متناسب با خودرو بوده به نحوی که متعارف محسوب شود و وزن و نوع آن متناسب با وزن و شرایطی باشد که از طرف کارخانه سازنده خودرو تعیین شده باشد. باروان حتی المقدور بر اساس هوش سیستمی خود برخی از بارها را مطابق مشخصات خودرو بارنامه نمی نماید ولی در صورت بروز عدم تناسب در وزن و حجم بار با مشخصات خودرو، راننده و صاحب بار مقصر به حساب می آیند.

۳-۷: انتقال بار و کالا بدون حضور صاحب بار یا نماینده ایشان (فرستنده بار) توسط کاربر راننده ممنوع است و کاربر حق ارسال کالا را نخواهد داشت. در صورت عدم رعایت، همه مسئولیت های ناشی از این تخلف برعهده اقدام کنندگان آن است و باروان حق دارد نسبت به قطع دسترسی اقدام و مبادرت به پیگیری قانونی از جمله مطالبه خسارت از شخص متخلف کند .

ماده ۸ – موارد فنی

۱-۸:کاربر حق ندارد هیچ گونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم افزارهای باروان شامل دیکامپایل (Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیت های مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.

۲-۸:کاربر مجاز نیست با استفاده از روش های Framing یاMirroring یا روش های دیگر نسخۀ دیگری از سامانه باروان را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم افزار باروان یا در روش ارائه سامانه باروان تغییر یا اخلالی ایجاد کند.

۳-۸:کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری(Indexing) ، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده کاوی روی سرویس اجرا کند .

۴-۸:کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ بخش از سامانه باروان یا سامانه مرتبط با باروان انجام دهد .

ماده ۹ – محتوای تولید شده توسط کاربران

باروان در مقاطعی به کاربران اجازه می دهد که در وب سایت، برنامه موبایل و یا سایر بخش های این سامانه عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …)که به این شکل در سامانه ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود؛ اما با ثبت آنها در سامانه های مرتبط به باروان ،کاربران این حق را به باروان می دهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند.

ماده ۱۰ – قطع سامانه

باروان در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (راننده یا صاحب کالا یا شرکت حمل و نقلی) می تواند برای شرکت یا سایر مشتریان یا راننده ها خطرناک یا نامطلوب باشد، حق حذف دسترسی کاربر مذکور را به سامانه باروان دارد .

ماده ۱۱ – توافق از راه دور

۱-۱۱:کاربر توافق می کند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه های مربوط به باروان، از طریق سیستم رایانه ای باروان به عمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شروط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شروط مذکور اعلام می کند .

۲-۱۱:مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر برعهده کاربر بوده و ایشان ضمن پذیرش این مسئولیت، همه داده پیام های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام های ارسال شده از ناحیه نامبرده غیر قابل استماع و مردود است .

۳-۱۱:کاربر می پذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام های صادره از طرف باروان به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می شود و هر گونه ادعایی نسبت به عدم امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.

۱۱-۴:کاربر با عضویت در سامانه باروان قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سیستم رایانه ای و الکترونیکی اعلام می کند.

در این بخش به چگونگی ثبت نام و قوانین حفاظتی خواهیم پرداخت . رعایت حریم شخصی کاربران برای باروان بسیار حائز اهمیت است. در این متن نحوه ذخیره‌سازی و استفاده باروان از اطلاعاتی را که در نتیجه استفاده کاربران از خدمات ارائه شده در سامانه باروان می باشد ، شرح داده ایم.

 در بخش آغازین و ثبت نام نیاز به تکمیل فرمهای متعددی داریم که البته کلیه آن اطلاعات دریافتی در مختصر ترین شکل ممکن تنظیم گردیده است که به هیچ وجه در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت.

 یکی از سیاستهای ما حفاظت از اطلاعاتی است که به ما داده اید. ما شما را تشویق مي کنیم تا خط مشی ما را بررسی کنید و با آن آشنا شوید و خوب است بدانید که ما اطلاعات شخصیتان را به اشخاص ثالث نمی فروشیم و یا حتی اجازه استفاده هم نمی دهیم.

  پس از ثبت نام اولیه اطلاعات شما در سامانه ی باروان ثبت خواهد شد. در نهایت شما عضوی از ما خواهید بود و اطلاعات شما در اختیار شرکتهای باربری ما جهت صدور بارنامه قانونی تمبردار به نام خود شما قرار خواهد گرفت.

 از طرف دیگر اطلاعاتی که از بنگاههای اقتصادی و صاحبان بار محترم در سامانه باروان جمع آوری می کنیم برای اهدافی مانند رتبه بندی شرکتها، افزایش و بهبود خدمات، صدور بارنامه قانونی، اطلاعات مورد نیاز رانندگان برای حمل بار ثبتی در باروان و در نهایت ارائه سریعتر و بهتر درخواست های حمل محموله های صاحبان بار مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پس صاحبان بار محترم نیز از حفاطت اطلاعات ثبتی در سامانه باروان اطمینان خاطر کامل داشته باشند و مطمئن باشند آن اطلاعات صرفا جهت صدور بارنامه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

قانون اشتراک اطلاعات:

 ما اطلاعات دریافتی کاربران خود را در اختیار هیچ شخص و ارگانی قرار نمی دهیم مگر به شرکتهای حمل و نقلی مورد اعتماد که به نمایندگی یا تحت موافقتنامه های قانونی فی ما بین باروان با خویش به شدت متعهد هستند و به انجام مفاد مورد تفاهم با باروان مقید اند. با این حال، این شرکت ها هیچ حق مستقلی برای ارائه و به اشتراک گذاشتن این اطلاعات ندارند.

 ما صرفا به احکام، دستورات دادگاه و یا پرونده های ارجاعی از مراجع قضایی پاسخ می دهیم یا از دعاوی قانونی باروان دفاع می کنیم. ما در مواقعی که لازم است اطلاعات ثبت شده در سامانه باروان را به منظور بررسی، جلوگیری یا اقدام در مورد فعالیت های غیرقانونی، مشکوک به تقلب، و شرایط احتمالی تهدید به ایمنی فیزیکی سامانه ی باروان و یا حتی شرایط نقض خدمات با مراجع قانونی به اشتراک می گذاریم.

 ما همه را تشویق می کنیم تا از ما و از وب سایت ما و خدماتی که ارائه می دهیم دیدن کنند، پس تمام سعی خود را می کنیم تا حسن میزبانی و اخلاق حرفه ای را بجا بیاوریم.

پذیرش شرایط

 هنگامی که جهت ثبت نام وارد وب سایت و اپلیکیشن باروان می شوید باید تمامی شرایط و سیاست های ما را مطالعه کنید و بپذیرید. درصورتی که با بخشی از آن مخالفید ما قادر به همکاری با شما نخواهیم بود .

 شما تنها در صورتی می توانید از خدمات و سرویس ها و نرم افزار موبایل باروان استفاده کنید که شرایط ما را پذیرفته باشید .

ویرایش و حذف اطلاعات حساب کاربری

 شما می توانید اطلاعات حساب خویش را در هر زمان، از طریق پنل اطلاعات شخصی در حساب کاربری خود، ویرایش کنید .

 حفظ و نگهداری رمز عبور بر عهده کاربران است و برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، کاربران نباید آن را برای شخص دیگری فاش کنند. باروان هویت شخصی کاربران را محرمانه می‌داند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمی‌کند، مگر اینکه با حکم قانونی مجبور باشد در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار دهد .

 باروان همانند سایر وب سایت‌ها از جمع آوری IP و کوکی‌ها استفاده می‌کند، اما پروتکل، سرور و لایه‌های امنیتی باروان و روش‌های مناسب مدیریت داده‌ها اطلاعات کاربران را محافظت و از دسترسی‌های غیر قانونی جلوگیری می‌کند .

 باروان برای حفاظت و نگهداری اطلاعات و حریم شخصی کاربران همه توان خود را به کار می‌گیرد و امیدوار است که تجربه‌ی امن، راحت و خوشایند را برای همه کاربران فراهم آورد .

شرح خدمات

 در حال حاضر کاربران می توانند از سامانه تطبیق آنلاین حمل و نقل در وب سایت ما استفاده کنند که به کاربران امکان می دهد تا بارها و کامیون های موجود را جستجو و از خدمات ارائه شده به صورت رایگان استفاده کنند. شما همچنین می دانید و موافقت می کنید که خدمات ممکن است شامل ارتباطات خاص از جمله اطلاعیه های خدماتی و پیام های اداری باشد و این ارتباطات بخشی از عضویت در نظر گرفته شده و شما نمی توانید از دریافت آن خودداری کنید.

 همچنین باروان ممکن است برای ارتباط با مشتریان، بهینه سازی محتوای وب سایت و تحقیقات بازاریابی از برخی اطلاعات استفاده کند و برای اطلاع رسانی رویدادها و اخبار، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها، برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامک‌ها نداشته باشند، می‌توانند عضویت دریافت خبرنامه باروان را در پروفایل خود لغو کنند .

 توجه داشته باشید که ۱۰۰۰۳۱۹۵۰۱۰۴۴۱ و ۳۰۰۰۱۲۲۰۳۱۹۵۰۱ شماره‌هایی است که باروان از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال می‌کند. همچنین این شماره‌‌ ها، سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه باروان را به اطلاع کاربران می‌رساند و روشن است که امکان دریافت پیام‌های شما از طریق آن وجود ندارد. همچنین ممکن است باروان از طریق شماره ۵۰۰۰۴۰۰۰۹۵۰۱۰ برای برخی کاربران یا مشتریان خود، سوال نظرسنجی ارسال کند

 ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان باروان، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام باروان است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به ایمیل info@bar۱.ir اطلاع دهید و یا با مرکز پشتیبانی باروان به شماره ۴۲۹۲۴-۰۳۱ تماس حاصل فرمایید. .

طرح شکایت

 شما به راحتی می توانید با ذکر شماره ی عضویت خود هرگونه نظر، پیشنهاد و یا مشکلی را با شماره پشتیبانی پنج رقمی ۴۲۹۲۴-۰۳۱ با ما مطرح کنید.

حق کپی رایت

 باروان وب سایتی انحصاری است که داری حق کپی رایت، حق نسخه برداری، علائم تجاری، علائم خدمات، اختراعات، اسرار تجاری و سایر حقوق و قوانین اختصاصی است. درضمن شما مطلع هستید که باروان یک شرکت اینترنتی است و شما برای همکاری با ما نیاز به اینترنت و یک حساب کاربری از ما می باشید

۱ –  موارد مربوط به تاخیر در بارگیری و تخلیه بار

طبق قوانین باروان در شرایط استفاده ماده ۴ در صورتی که تاخیر چه در مرحله بارگیری و چه در مرحله تخلیه بار بیشتر از ۱۲ ساعت باشد ، راننده می تواند در صورت تمایل و با توجه به پس کرایه بودن بارنامه به ازای هر روز یکصد و پنجاه هزار تومان ( ۱۵۰۰۰۰ تومان ) از تحویل گیرنده بار دریافت نماید.

تذکر : باروان بر توافق فوق بین راننده و تحویل گیرنده بار هیچ دخالت ، دخل و تصرفی نداشته و نخواهد داشت و ضمناً دریافت کمتر یا بیشتر از مبلغ فوق جز توافق به حساب می آید.

۲ – موارد مربوط به اضافه بار

در صورتی که بعد از اتمام بارگیری ، تناژ بار اعلامی در سامانه ثبت بار باروان مغایرت بیش از ۱ تن داشت ، در صورت تمایل و توافق راننده می تواند به ازای هر تن اضافه مبلغ ۴۰۰۰۰ تومان از صاحب بار مطالبه و در صورت عدم توافق راننده هیج وظیفه ای در قبال حمل محموله صاحب بار نداشته و ندارد.

تذکر : باروان در توافق مالی بین راننده و صاحب بار و یا تحویل گیرنده بار هیچ دخالت ، دخل و تصرفی نداشته و نخواهد داشت . ضمناً دریافت کمتر یا بیشتر از مبالغ  فوق جز همان توافق بحساب می آید.

۳ – موارد مربوط به اخذ بار و ابطال بارنامه صادر شده :

الف ) صاحبان باری که پس از پذیرش درخواست بار توسط راننده در مرحله نهایی بار را اخذ نماید مشمول خسارت مادی تا سقف ۵۰۰۰۰ تومان و کسر امتیاز تا ۱ ستاره می گردند. این خسارت را باروان از صاحبان بار دریافت و به طرف های حساب خود کارسازی می نماید.

ب ) صاحبان باری که پس از تایید بار در مرحله پذیرش راننده و صدور بارنامه قانونی و عزیمت راننده به سمت صاحب بار گردد ، در محل یا طی مسیر به راننده لغو شدن بارگیری را اعلام نماید مشمول خسارتی تا سقف ۱۰۰۰۰۰ تومان و کسر ۲ ستاره در سامانه باروان میگردد. اخذ خسارت در این مرحله توسط باروان یا شخص راننده صورت خواهد پذیرفت