شرکت رنو تراکس مدتی است که سری کامیون‌های برقی Z.E را معرفی کرده و در حال تلاش برای بازاریابی و فروش آن‌ها است. جدیدترین محصول این خانواده، نسخه سقف کوتاه کامیون برقی رنو Z.E است که برای حمل زباله کاربرد دارد. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این فناوری می‌پردازد.

کامیون سقف کوتاه رنو Z.E با همکاری شرکت Estepe ساخته شده و از آرایش 6 × 2 با محور عقب هدایت شونده استفاده می‌کند. سایر مشخصات فنی این مدل تفاوتی با نسخه اصلی ندارد.

به گفته شرکت فرانسوی ، D Wide Z.E. LEC (LEC‌ به معنای Low Entry Cab) برای تسهیل حمل و نقل زباله در مسیرهای درون‌شهری و افزایش امنیت دیگر افراد حاضر در سطح شهر طراحی شده است. ارتفاع کوتاه پله از سطح زمین، سوار شدن بر این کامیون را راحت می‌کند. علاوه برآن در رنو Z.E تا 90 درجه باز می‌شود که ورود و خروج به کابین را تسهیل می‌بخشد. بنابر تخمین‌ها، خدمه یک کامیون زباله حدود صد بار در روز از خودرو خارج شده یا به کابین آن وارد می‌شوند و این مساله ایمنی و راحتی ورود و خروج به کامیون رنو را به شدت افزایش می‌دهد.

کامیون برقی رنو

مشخصات فنی کامیون برقی رنو Z.E

فاصله محوری کامیون رنو Z.E حدود 3.9 متر است و در نسخه‌های 16 تن و 26 تن عرضه می‌شود. دو موتور الکتریکی با قدرت‌های 260 کیلووات (348 اسب‌بخار) و 850 نیوتن‌متر گشتاور وظیفه پیش راندن این کامیون برقی را برعهده دارند. پکیج باتری‌های رنو Z.E نیز 200 کیلووات ساعت ظرفیت دارد و برای انتقال قدرت از گیربکس دو سرعته استفاده می‌شود. باتری‌های این کامیون قابلیت شارژ با شارژرهای 20 کیلووات AC و 150 کیلووات DC را دارند. محدوده برد این کامیون نیز 180 کیلومتر عنوان شده است.

منبع: خودروبانک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *