چه کسی فکرش را می‌کرد که یک شرکت خرده فروش مواد غذایی در سوئد باعث تولید اولین کامیون تمام الکتریکی دنیا آن هم تولید شرکت معظم اسکانیا شود؟ خبر تولید کامیون تمام الکتریکی اسکانیا برای شرکت تدارکاتی Axfoods Dagab به صفحه اول اکثر خبرگزاری‌ها تبدیل شده است. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح  این خبر می‌پرازد.

نحوه تولید کامیون تمام الکتریکی اسکانیا

این شرکت در نقشه راه سال 2021 خود متعهد شده بود که برای حمل و نقل مواد غذایی در منطقه اسکهلم سوئد از کامیون برقی اسکانیا استفاده کند تا اولین قدم بلند را برای حفظ محیط زیست و برقی کردن ماشین‌های سنگین بردارد. در همین راستا در هفته جاری اولین کامیون سنگین تمام برقی تولید شرکت اسکانیا برای تحویل روزانه مواد غذایی به فروشگاه‌های شهر استکهلم و مناطق اطراف مورد استفاده قرار گرفت و در ادامه نیز قرار است یک کامیون هیبریدی نیز به این مجموعه تدارکاتی اضافه شود. شبکه بزرگ کامیون‌های برقی شرکت داگاب با بهره گیری از استراتژی شارژ مصوب این شرکت می‌تواند هم تحویل مواد غذایی به فروشگاه‌های مختلف را بدون هدر رفت انرژی و یا تفاوتی با مدل‌های گازوئیلی انجام دهد و هم در حفظ محیط زیست و آلایندگی‌های صوتی و هوایی موثر واقع شود.

کامیون تمام برقی اسکانیا

اسکانیا مصمم در تولید کامیون های برقی

شرکت اسکانیا اعتقاد دارد که برقی شدن وسایل نقلیه تنها راه نجات کره زمین از وضعیت کنونی است و تمام تلاش این شرکت هم بر آن است تا با توسعه محصولات خط تولید خود به سوخت برقی، این جاده خاکی را که هر کسی توان قدم گذاشتن در آن را ندارد، آسفالت کند. برای این کار همکاری، قراردادهای سنگین مالی و تقسیم وظایف بین دو شرکت داگاب و اسکانیا صورت گرفته تا به کمک هم به راه حل این مشکل دست پیدا کنند. قرارداد منعقد شده بین این دو شرکت شامل سرمایه گذاری 50 50 برای توسعه این کامیون‌های الکتریکی بوده است. انعقاد این قرارداد در سال 2019 صورت گرفته بود و اکنون بعد از 2 سال شاهد نتیجه آن هستیم.

منبع: سخت‌افزار مگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *