شرکت SEA Electric مستقر در ملبورن تولید انبوه کامیون‌های تجاری برقی را در استرالیا آغاز کرده است. دو خودرو با نشان SEA Electric به نام‌های SEA 300 و SEA 500 بر اساس مدل‌های هینو سری ۵۰۰ و هینو سری ۳۰۰ هم‌اکنون در استرالیا عرضه می‌شوند. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این فناوری نوین حمل‌و‌نقل می‌پردازد

اولین شرکت عرضه کننده کامیون‌های برقی در استرالیا

اینکه SEA اولین شرکتی است که کامیون‌های برقی را در استرالیا عرضه می‌کند به این معنی است که این شرکت باید با مشکلات اولیه مانند زیرساخت‌های شارژ محدود دست و پنجه نرم کند، اما همچنین آغازگر نقطه عطف جدیدی برای استرالیا است. گلن واکر، مدیر منطقه‌ای SEA Electric در اقیانوسیه می‌گوید: SEA Electric مفتخر است تا اولین شرکتی باشد که این کامیون‌های برقی را در استرالیا تولید و عرضه می‌کند. این کامیون‌ها نیاز مشتریان مختلف در بازار را برآورده می‌کنند و پیش از عرضه، برخی از بزرگترین شرکت‌ها و انجمن‌های استرالیا سفارش ۴۶ کامیون را به ما داده‌اند.

شارژ کامیون‌های برقی استرالیایی به چه صورت است؟

قدرت کامیون‌ها توسط سیستم پیشرانه SEA-Drive مخصوص SEA Electric تأمین می‌شود، که در پکیج‌های پرفورمنس و محدوده مسافتی برای گواهینامه‌‌های رانندگی ۴.۵ تنی تا ۲۲.۵ تنی برای کامیونهای سه محور در دسترس است. شارژ سیستم پیشرانه SEA-Drive توسط تجهیزات شارژ ۴۱۵ ولت ۳-فاز استاندارد تأمین می‌شود. شارژ DC هم به صورت آپشن در این کامیون‌ها در دسترس است.

این شرکت همچنین در حال تثبیت فناوری خودش برای آینده است، به خصوص چون تولید انرژی در استرالیا بیشترین میزان آلودگی دی‌اکسید کربن را تولید می‌کند: تولید انبوه کامیون‌های برقی در مناطق شهری استرالیا پتانسیل جلوگیری از انتشار میلیون‌ها تن دی‌اکسید کربن در سال و تأمین ۴۰ هزار مگاوات ساعت انرژی ذخیره شده را دارد.

باتری کامیون‌های SEA Electric

برای کمک به افزایش تولید کامیون‌ها، SEA Electric حدود ۱۰۰۰ باتری خودروهای برقی را از شریک تجاری خودش یعنی شرکت فناوری ساندن خریداری کرده است. ساندن از سال ۲۰۱۲ تنها تأمین‌کننده باتری SEA Electric بوده و هفت محلول باتری برای SEA-Drive ساخته است. SEA Electric با ایجاد تغییراتی در شراکت خودش با ساندن، در حال کاهش هزینه‌های تولید باتری و استفاده از تجربیات فنی ساندن است. ثبت سفارش باتری‌ها در حال انجام است و انتظار می‌رود در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به پایان برسد. این قرارداد همچنین به SEA Electric اجازه می‌دهد تا هزینه‌های انرژی خودش را ۳۶٪ کاهش دهد.

منبع: خودروبانک

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *