مرسدس بنز آروکس (Arocs) یک کامیون سنگین است که صرفا برای کار در بخش ساختمان سازی طراحی شده است. مرسدس بنز آروکس یک کامیون سنگین است که در سال ۲۰۱۳ توسط مرسدس بنز معرفی شد. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می پردازد.

مرسدس بنز Arocs در بخش ساخت و ساز بوده و بدنه‌های موجود شامل کمپرسی، میکسر بتن و تراکتور با دو، سه یا چهار محور و وزن‌ها از ۱۸ تا ۴۱ تن (۲۰ تا ۴۵ تن کوتاه) است.

Arocs جدید به فضائل خود وفادار مانده و همچنان قدرت، استحکام و کارآیی برتری دارد. صرف نظر از اینکه این یک وسیله نقلیه تراکتور نیمه تریلر باشد، یک وسیله نقلیه سکویی، میکسر سیمان یا دامپینگ سنگین هم به شمار می رود. انواع مختلف Arocs در جاده، یک وسیله نقلیه مقاوم را ارائه می‌دهد که برای استفاده تقریباً برای هر ساخت و ساز آماده شده است.

مرسدس بنز Arocs دارای تمام ویژگی‌هایی است که در عملیات سخت در کارگاه‌های ساختمانی فراخوانده می‌شوند. این کامیون با دو، سه یا چهار محور در دسترس است. تنظیمات موجود در رانندگی از خودروی دو محوره ۴x۲ تا ۸x۸ است، یک کامیون چهار محوره با سیستم محرک چهار چرخ و دو محور جلو هدایت می‌شود.

وسایل نقلیه چهار محوره با یک محور جلو و سه محور عقب یا شاسی پلت فرم 2*8  با دو محور جلو، یک محور عقب رانده شده و یک محور دیگر نمونه‌هایی از طیف متنوعی را که توسط Arocs تحت پوشش قرار گرفته است ارائه می‌دهند.

کاربرد Arocs

دامنه Arocs در انواع مختلف کاربرد‌ها تخصصی است به عنوان مثال، وسایل نقلیه ساختمانی با استفاده مکرر در جاده‌های عمومی و تراکتور‌های نیمه محرک دو محوره، نمونه‌های اختصاصی هستند.

انتخاب سه نوع پیشرانه تمام چرخ (مدل‌های دو، سه و چهار محور و همچنین دیفرانسیل عقب و AWD) برای کاربرد‌های خارج از جاده وجود دارد. مدل‌های AWD مجهز به سیستم “نیروی کمکی هیدرولیکی” (Hydraulic Auxiliary Drive) و موتور الکتریکی درتوپی چرخ‌های جلو است. از موارد قابل توجه دیگر، استفاده از سیستم الکترو-هیدرولیک در مدل‌های هشت چرخ است. این سیستم برقی به کمک سیستم هیدرولیک فرمان می‌آید و با افزایش سرعت نحوه فرمان پذیری کامیون را تنظیم و کنترل می‌کند.

نوع دوم، انتخاب چهار چرخ متحرک است. برای عملیات بسیار طاقت فرسا در زمین‌های دشوار، Arocs مجهز به چهار چرخ متحرک دائمی به علاوه یک دنده کاهش جاده است. دامنه موجود PTO‌ها نیز طیف گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. همچنین یک نقطه اضافی برای برخاستن از جلو در موتور وجود دارد و یک PTO ترکیبی وابسته به کلاچ برای استفاده هم در حالت سکون و هم در حین حرکت وجود دارد.

جزئیات پیکربندی Arocs

تمام برخاست‌های برق برای Arocs را می‌توان با گیربکس کاملاً اتوماتیک مرسدس PowerShift ۳ و عقب انداز ثانویه اختیاری ترکیب کرد. برای استفاده از آروکس در جاده‌های آف رود و بزرگراه ها، دو نوع شاسی مختلف وجود دارد که یکی دارای عرض کم تری است. البته بسته به نوع کاربری، انواع سیستم تعلیق متفاوت نیز قابل سفارش است. طیف موتور‌های این کامیون نیز متفاوت بوده و در ۱۶ مدل و ۴ حجم مختلف قابل نصب بر روی آن است. قدرت این موتور‌ها از ۲۳۵ تا ۶۱۷ اسب بخار متغیر بوده و همگی دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ هستند.

Arocs ۶x۴ با ارتفاع نصب بالای کابین و تونل موتور بالاتر، یک مورد جدید اضافه شده به این مجموعه برای مناطقی که سطح بالای سر آن‌ها کم بوده، مناسب است. ویژگی جدیدی که برای Arocs نیز در دسترس است  سیستم پیش بینی کننده کروز (Predictive Powertrain Control) است که می‌تواند در صورت لزوم در انتقال دخالت کند. این ویژگی در عملیات‌های جاده‌ای به سرعت نتیجه می‌دهد.

انواع مختلف Arocs در هوا باعث انتقال کلیه سیستم‌های ایمنی و کمکی شناخته شده از Actros به بخش ساخت و ساز می‌شود. در میان این موارد Active Brake Assist ۳ منحصر به فرد است که همچنین می‌تواند ترمز اضطراری کامل را برای موانع ثابت شروع کند.

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *