​با هدف روان‌سازي و تسهيل‌گري در طرح نوسازي ناوگان بار برون شهري از طريق واردات ناوگان كاركرده تا سه سال ساخت، صورت جلسه نوسازي ناوگان ميان وزير راه و شهرسازي، سرپرست وزارت صمت و رئيس كل بانك مركزي  امضا شد.

به گزارش باروان به نقل از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌و‌نقل جاده‌اي صدرالله بمانا مشاور ریاست این سازمان در امر نوسازی ناوگان با اشاره به امضای صورتجلسه نوسازي ناوگان حمل‌ونقل بار برون شهري كه با حضور محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي، حسين مدرس خياباني سرپرست وزارت صمت و عبدالناصر همتي رئيس كل بانك مركزي انجام شد، اظهار داشت: به منظور روان سازي و تسهيل گري در طرح نوسازي ناوگان باري كشور و اجراي بند «ث» ماده 30 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه، سه موضوع مورد توافق قرار گرفت.

وي افزود:  در صورتجلسه مذکور مقرر شد كه ارز بايد منشاء خارجي داشته باشد و مي‌تواند ارز اشخاص خارج از كشور، ارز  واردات در مقابل  صادرات همچنين از طريق تهاتر باشد.

مشاور رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در امر نوسازي تصريح كرد: طبق اين صورتجلسه منشاء ارز خارجي به تاييد رئيس كل بانك مركزي رسيد و اميد است اين اقدام راهگشای نوسازی ناوگان شود.

بمانا در ادامه با اشاره به مرحله ثبت سفارش در طرح نوسازي ناوگان حمل‌ونقل بار برون شهري كشور بيان داشت: طبق صورتجلسه، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به طور رسمي موافقت خود را با ثبت سفارش از طريق معرفي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي برای اجرایی کردن قانون اعلام كرد.

وي  گفت: چهار گروه شامل كارخانجات توليد كننده، شركت‌هاي حمل  و نقل  سراسري توانمند، وارد كنندگان خودروهاي سنگين و مالكان خودروهاي فرسوده مي‌توانند با ثبت نام در سامانه و پس از تاييد سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، مراحل ثبت درخواست را سپري كنند تا پس از تاييد در سامانه جامع تجارت،‌مراحل ثبت سفارش،‌ اظهارنامه و تشريفات گمركي و ترخيص انجام مي‌شود. 

 بماناخاطرنشان كرد: بر مبنای این صورتجلسه مقرر شد مطابق ضوابط طرح،‌ واردات كاميون با برند‌هاي معتبر اروپايي و برخوردار از خدمات پس از فروش از طريق ثبت در سامانه ماده ۳۰ سازمان انجام شود و در صورت عدم برخورداري از خدمات پس از فروش بايد نسبت به عقد قرارداد با شركت‌هاي داخلي برخوردار اقدام شود. 

وی يادآور شد: در حال مذاكره با «وزارت صنعت،‌معدن و تجارت» و «سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليد كنندگان و صنوف حمل و نقل» براي تعيين قيمت  براي خدمات پس از فروش هستيم.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *