معاون حمل و نقل جاده‌اي خراسان جنوبي از اصلاح و تغيير دستورالعمل صدور، تمديد، تعويض و لغو كارت هوشمند رانندگان حمل و نقل بار و مسافر برون‌شهري و روستايي خبر داد.

به گزارش باروان به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، مهدي گرجي گفت: مطابق مصوبه كميته راهبري حل و نقل جاده‌اي دستورالعمل صدور، تمديد، تعويض و لغو كارت هوشمند رانندگان حمل و نقل بار و مسافر برون‌شهري و روستايي با توجه به لزوم ارتقاي توانمندي رانندگان حرفه‌اي برون‌شهري حمل و نقل عمومي كالا و مسافر اصلاح شد.

معاون حمل و نقل اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان در ادامه افزود: دارا بودن حداقل مدرك تحصيلي ديپلم يا معادل آن براي متقاضاين فعاليت حرفه‌اي رانندگي برون‌شهري حمل و نقل عمومي كالا و مسافر و مدرك تحصيلي سوم راهنمايي (سيكل) براي متقاضايان فعاليت حرفه‌اي رانندگي حمل و نقل عمومي روستايي از جمله بندهاي اصلاح شده در اين دستورالعمل است.

وي ارتقاي ايمني راه‌ها، بهره‌گيري و سرويس و نگهداري مناسب از ناوگان حمل و نقل برون‌شهري و ارتقاء سطح دانش و مهارت رانندگان جاده‌اي را از مهم‌ترين علل اين تصميم برشمرد.

گرجي افزود: در حال حاضر تعداد ۱۰ هزار و ۶۸۸ راننده در حوزه كالا و مسافر استان شاغل مي‌باشند كه تعداد ۲ هزار و ۸۸۸ نفر آنها تحصيلات ديپلم يا بالاتر از آن، تعداد ۶ هزار و ۱۳ نفر زير سيكل و تعداد هزار و هفتصد و هشتاد و هفت نفر زير سيكل هستند.

 
 

یک پاسخ

  1. سلام به نظرمن طرح خوبی هست که برای کارت هوشمندمدرک دیپلم لازم باشه.کاشکی مدیران راهداری برای بارگیری ازپالایشگاها مخصوصا بارگیری قیروموادنفتی هم مثل بارگیری گازمایع داشتن هوشمندوکارت حمل موادخطرناک راالزامی میکردندتاحق وحقوق رانندگان دوره رفته وکارت هوشمنددارضایع نشودچراکه ازپالایشگاه آبادان رانندگان بدون هوشمندومدارک فقط صرف داشتن گواهی نامه پایه یک اقدام به گرفتن حواله وبارگیری می نماینند.باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *