یک مقام مسئول در سازمان راهداری گفت: سامانه جامع پیمایش و سوخت هوشمند در حوزه ناوگان حمل‌ونقل عمومی راه اندازی شد.

به گزارش باروان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرامرز مداح معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در مراسم رونمایی از پروژه‌های سازمان راهداری که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: در راستای افزایش نظارت بر بخش حمل و نقل سامانه‌هایی را راه‌اندازی کرده‌ایم که در فاز اول مربوط به ناوگان و شرکت‌های حمل و نقلی است و ما توانسته‌ایم سامانه پیمایشی و سامانه سوخت توزیع سوخت را اجرایی و عملیاتی کنیم.

او ادامه داد: سامانه جامع پیمایش نقش مهمی در تسهیل روند صدور بارنامه، صورت وضعیت و تردد مرزی دارند و رابط کاربری مدیریت سامانه را توانستیم امروز به مرحله اجرایی برسانیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: سامانه دیگر که در راستای راه اندازی سامانه جامع پیمایش ایجاد شده مربوط به سامانه هوشمند سوخت است که وظیفه توزیع سوخت، نفت و گازوئیل بین ناوگان حمل و نقل عمومی را بر عهده دارد. بر این اساس مبنای داده‌ها مربوط به باربری و همچنین سامانه وزارت کشور و خودروهای خاص مانند خودروهای راهداری و هلال احمر سوختشان ساماندهی می‌شود.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری با بیان اینکه توزیع نفت و گاز با همکاری شرکت پخش فراورده‌های نفتی انجام می‌شود و طبق پیمایش کارت سوخت این ناوگان شارژ می‌شود، گفت: تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش است و سامانه جامع پیمایش در این حوزه هم از امکانات ویژه‌ای برخوردار است.

مداح درباره راه اندازی سامانه محاسبه میزان پیمایش هم گفت: هر وسیله نقلیه نفت و گاز سوز بر اساس اطلاعات سامانه GPS و طبق اسناد جابه‌جایی کالا و مسافر انجام می‌شود.

مداح اظهار کرد: مراحل اجرایی این سامانه به گونه‌ای است که در ابتدا اطلاعات از اسناد حمل و نقل برون شهری مانند بارنامه، راهنامه، پروانه تردد، صورت وضعیت مسافری و همچنین سامانه‌های ردیاب سپهتن دریافت می‌شود و سایر اطلاعات هم براساس پیمایش ناوگان درون شهری از سامانه وزارت کشور دریافت می‌شود.

او ادامه داد: همچنین محاسبه میزان پیمایش ناوگان بر اساس اسناد حمل و ردیاب و یکپارچه سازی اطلاعات میزان پیمایش ناوگان حمل و نقل برون شهری و درون شهری صورت می‌گیرد.

مداح از ورودی‌های مهم این سامانه گفت: با نصب سامانه‌های پلاک خوان، پلاک‌های ورودی شناسایی و ترددها در آن ثبت شد و تعداد زیادی از خروجی‌ها را هم طبق این سامانه استخراج می‌کنیم.

او بیان کرد: این دو سامانه از مهم‌ترین پروژه‌ها در حوزه راهداری به شمار می‌روند که نقش موثری در حوزه پیمایش و همچنین توزیع جامع سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی دارند.

3 پاسخ

  1. امیدواریم که هر چه سریع تر مشکل پیمایش و شارژ کارت سوخت حل بشه بنده هر چه بارنامه میگیرم کشنده البرز هم هست بیشتر از 1500تا شارژ نمیشه مجبوریم از ماشین هایی که تردد ندارن ولی ماهی دوازده تا هجده هزار لیتر بهشون میدن بخریم تا چرخمون بچرخه

  2. سلام خسته نباشید بنده مدیر اژانس ی منطقه محروم از استان مازندران شهرستان سوادکوه شهر زیراب هستم ک حدود دوازده تا راننده تمام وقت دارم ک زن و‌بچه دارن دارن با همین کاذ در اژانس خرج زن‌و‌بچه میدن ..چنتا از رانندگان اژانس سهمیه بنزین داشتن ک خیلی غنیمت بود ک این سهمیه ها هر ماه کم میشد ک ب یک‌باره دو ماهی میشه ک کلا قطع شد و مارو گرفتار کرد الان رانندگان من بیکار شدن و‌هم اژانسم در حال بسته شدن میباشد حدود بیست نفر نیمه‌وقت و‌تمام وقت دارن بیکار میشن ..ممنون میشم پیگیری کنید یا بگید باید چیکار کنیم تا سهمیه بنزین رانندگان برگرده…با سپاس منتظر تماستان هستم.
    09119240906

    1. با عرض سلام خدمت شما دوست عزیز، متاسفانه در خصوص مشکل شما مجموعه باروان اطلاعاتی نداره و متاسفانه نمی تونیم راهنماییتون کنیم. امیدوارم هرچه زودتر مشکلتون حل بشه. روز خوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *