کریمی گفت: قیمت‌های پایین و غیراصولی در طرح تن کیلومتر زمینه‌ساز افزایش نرخ کرایه‌ها در جا به جایی کالا‌ها شده است.

به گزارش باروان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد کریمی دبیر انجمن اتحادیه کامیون‌داران کشور، در باره آخرین وضعیت اجرایی شدن تن کیلومتر گفت: متأسفانه بعد از گذشت چندین ماه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نتوانسته است نرخ ثابتی برای طرح تن کیلومتر داشته باشد.

او با اشاره به اینکه در ابتدا اعلام شده بود که قیمت مصوب برای تن کیلومتر ۲هزار و ۷۶ تومان باشد، اما بعد از مطالعات مختلف اعلام کردند که این نرخ بالا است و ممکن است زمینه ساز افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات مرتبط شود.

کریمی افزود: در همان جلسه اعلام کردند که نرخ به هزار و ۷۶۰ تومان کاهش یابد، اما هنوز دو هفته بعد از تصویب این نرخ مجدداً اعلام کردند که نرخ کالا‌ها ممکن است تغییر کند بنابر این به هزار و ۴۰۰ ریال قیمت تن کیلومتر را رساندند.

دبیر انجمن اتحادیه کامیون‌داران کشور توضیح داد: متأسفانه با وجود آنکه نرخ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب شده، اما استان‌ها هنوز این نرخ را قبول ندارند و بر اساس همان نرخ‌های خودشان بر جا به جایی کالا‌ها اعمال می‌کنند.

او یادآور شد: متأسفانه به دلیل تورمی که ایجاد شده نرخ‌های حمل کالا توسط کامیون‌ها هنوز تغییری نکرده این در حالی است که ما با انبوهی از کامیون‌های فرسوده در کشور رو به رو هستیم.

کریمی با اشاره به اینکه نرخ‌های کامیون‌ها در یکی دو سال گذشته به شکل جهشی افزایش یافته است، گفت: بسیاری از کامیون‌داران با نرخ‌های حمل کالا‌ها قادر به نوسازی وسیله خود نیستند همین موضوع باعث شده که نرخ‌های موجود برای جا به جایی‌ها را قبول نداشته باشند.

دبیر انجمن اتحادیه کامیون‌داران کشور تأکید کرد: طرح تن کیلومتر به درستی و به لحاظ قانونی اجرا نشده که همین موضوع باعث می‌شود که نرخ حمل کالا در شهر‌های مختلف تغییر کند و به شکل غیرکارشناسانه‌ای در شهر‌های مختلف شاهد افزایش قیمت کالا باشیم.

او یادآور شد: طرح تن کیلومتر به لحاظ قانونی جایگاه درستی از لحاظ اجرایی شدن ندارد.

کریمی با اشاره به اینکه ناوگان فرسوده در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای باعث شده که همه معادلات بخش حمل‌ونقلی به هم بریزد و این حوزه با سرطانی کامیون‌های فرسوده مواجه شود.  

 

 

 

یک پاسخ

  1. با سلام
    دبیر محترم کانون انجمن های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور لطفا توضیح دهید اصلا جایگاه سازمان راهداری در تعیین نرخ تن کیلومتر چیست ؟!آنها چکاره اند؟!خواهشمندم مصوبه ۲۰۹ومتعاقبا دستورالعمل سازمان را دراین مورد مطالعه فرمایید .وظایف تشکلات صنفی که نام آنها در مصوبه آمده چیست ؟!آیا میشود برای فرار از مسئولیت هراز گاهی همه چیز را به گردن دشمن فرضی انداخت؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *