به گزارش باروان به نقل از خبرخودرو،نائب رئیس کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل داخلی کشور کاهش قیمت خودروهای سنگین و دلایل آن سخن گفت.

رضا رستمی تشریح کرد: از دلایل کاهش قیمت خودروهای تجاری و سنگین می توان به عدم توان خرید و کاهش تقاضا برای خرید این نوع خودروها و از همه مهم‌تر واردات کامیون های سه سال ساخت اروپایی به کشور اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده که در حوزه حمل و نقل فعالیت می کنم طرح نوسازی ناوگان سنگین فرسوده با واردات کامیون های اروپایی موفقیت آمیز نخواهد بود و علی رغم اینکه اکنون شاهد کاهش قیمت کامیون هستیم، در آینده نزدیک به دلیل عدم موفقیت واردات کامیون های اروپایی با افزایش قیمت این ناوگان مواجهه خواهیم شد.

نائب رئیس کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل داخلی کشورتصریح کرد: طرح نوسازی با واردات کامیون های کارکرده اروپایی میسر نیست چرا که رانندگان قادر به خریداری کامیون سه میلیارد تومانی نیستند و اگر بخواهند چنین کاری را بکنند باید کامیونی که با آن امرار معاش می‌کنند را اسقاط کنند و در صورت دریافت وام باید چندین سال در سرما و گرما کار کنند تا بتوانند هزینه های خود را تأمین کنند.

رستمی افزود: ضمن اینکه اگر رانندگان تمایل به واردات کامیون داشته باشند به دلیل عدم انتقال ارز این امر میسر نخواهد بود زیرا دولت برای واردات کامیون ارز تأمین نمی کند و در صورت تهیه ارز توسط راننده، با مشکل انتقال آن مواجهه خواهد شد بنابراین می بایست ابتدا چنین مشکلاتی در حمل و نقل رفع شود تا فرآیند واردات به درستی انجام شود.

وی تأکید کرد: حجم کالای حمل شده نسبت به کامیون های کشور نامتعادل است و با واردات کامیون می بایست کامیون های فرسوده اسقاط شوند و در غیر این صورت این معادله نامتعادل تر خواهد شد.

نائب رئیس کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل داخلی کشوراظهار داشت: به منظور نوسازی ناوگان سنگین فرسوده دولت می بایست تسهیلاتی در اختیار رانندگان و شرکت های حمل و نقل قرار دهد و با حذف عوارض گمرکی و وام های کم بهره زمینه نوسازی را فراهم کند چرا که در حال حاضر منافع واردات کامیون های اروپایی به دست رانندگان نمی رسد.

رستمی بیان کرد: مشکلات همیشه در صنعت حمل و نقل وجود داشته و هنوز نیز وجود دارد و اگر بخواهیم این صنعت پیشرفت کند باید عرضه و تقاضا متعادل را به وجود آوریم. پیمایش کامیون های کشور در حالت عادی 180 هزار کیلومتر است در صورتی که کامیون های اروپایی بیش از 300 هزار کیلومتر پیمایش دارند. بنابراین باید بین تعداد کامیون ها در کشور و کالای حمل شده تناسب ایجاد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *