در شرکت های باربری مشکلات عدیده ای وجود دارد و تعداد این شرکت های باربری بسیار زیاد شده است و همه این شرکتها همه نوع خدمات را از هر نوع که باشد را انجام می دهند ولی همه آنها مجوز از اتحادیه باربری ندارند و یک شرکت معتبر حمل و نقل نمی باشند که این مسئله از جدی ترین مشکلات باربری می باشد

تشخیص یک شرکت معتبر حمل و نقل

یکی از جدی ترین مشکلات باربری تشخیص یک شرکت معتبر حمل و نقل می باشد در ایران تعداد شرکتهای حمل و نقل و باربری که حمل بار سنگین را انجام می دهند بسیار کم می باشد و بیشتر شرکتها به صورت مویرگی فعالیت می کنند که این شرکتهای مویرگی اگر مجوز صدور بارنامه را داشته باشند می توانند با شرکتهای حمل و نقل کار کنند شرکتهای معتبر حمل و نقل شرکتهایی هستند که مجوز صدور بارنامه را انجام می دهند و از زمان صدور بارنامه تا تحویل آن بار بر عهده شرکت صادر کننده بارنامه می باشد و از دیگر کارهای شرکت حمل و نقل این است که اگر کرایه به راننده پرداخت نشود و یا برای بار مشکلی پیش بیاید مسئولیت آن برای شرکت حمل و نقل می باشد

پایانه های اعلام بار

در این پایانه ها روزانه پر از افرادی است که صنعت حمل و نقل را دچار مشکل کرده اند و دنبال سودجویی و منفعت خود هستند و اکثر شرکتهای حمل و نقل ارتباطی با صاحبان کالا ندارند و فقط بارنامه را صادر می کنند و در قبال آن پولهای فراوان دریافت می کنند مثلا اگر شما یک بار ساده را بخواهید به مقصد برسانید مبلغ اعلامی راننده با مبلغ این شرکتها بسیار متفاوت می باشد و در این پایانه ها شما به سختی می توانید یک شرکت باربری مناسب و بدون واسطه پیدا کنید که همین باعث بالا رفتن قیمتها می شود پس وجود چندین واسطه در شرکتهای حمل و نقل از جدی ترین مشکلات باربری می باشد

واسطه ها در شرکت باربری

در این میان شرکتهای باربری آنلاین هم شروع به فعالیت کرده اند و به عنوان یک واسطه برای مردم به بازار حمل و نقل معرفی شده اند که این شرکتها اجازه صدور بارنامه ندارند و باید از شرکتهای معتبر حمل و نقل بارنامه دریافت کنند و همین امر باعث به وجود آمدن چندین واسطه برای حمل یک بار شده است که این مسئله باعث مشکلات زیادی برای رانندگان و منافع شرکت های تحت پوشش حمل و نقل شده است که در آن باید تغییرات جدی انجام شود و از جدی ترین مشکلات باربری می باشد

اعتبار شرکت حمل و نقل

همان طور که می دانیم یک شرکت حمل و نقل نمی تواند در تمام ناوگان های زمینی ،هوایی ، دریایی و جاده ای حضور داشته باشد و همزمان انواع حمل و نقل را انجام دهد و تعداد شرکتهایی که همزمان این نوع خدمات را انجام می دهند شاید پنج شرکت در ایران باشد

حتی اگر این شرکتها بین المللی هم باشند چون مالکیت شرکت را ندارند و فقط بارنامه صادر می کنند باز نمی توانند همه خدمات بین المللی را با هم انجام دهند و همه این شرکتها چه داخلی و چه بین المللی تفاوت قیمت زیادی دارند و با پی گیری از این شرکتها هر کدام یک قیمت متفاوت برای حمل بار به شما می دهند و این خود یکی از جدی ترین مشکلات باربری می باشد چون نظارت مناسب بر عملکرد دقیق در سیستم حمل و نقل وجود ندارد به همین منظور هر شرکتی برای خود یک سری امتیازات و قوانینی قرار می دهد که باعث ایجاد مشکل و تغییر قیمتها می شود

نظارت بر حوزه حمل و نقل

به طور کلی نظارت بر حوزه حمل و نقل بسیار کم یا اصلا وجود ندارد در بعضی مواقع شاهد سرقت اموال مردم توسط دفاتر غیر مجاز حمل و نقل بودیم و یا اثاثیه منزل صاحب بار دزدیده شده است و هیچ اعتباری برای شرکتهای حمل و نقل گذاشته نشده است و همه این شرکتها زیر سوال رفته اند پس ضعف مدیریتی بزرگترین مشکل حمل و نقل است چون اعضای مهم و با تجربه در صنعت حمل بار وجود ندارد و همه مدیران و مسئولان از شیوه سنتی استفاده می کنند و کمبود نظارت بر حوزه حمل و نقل از جدی ترین مشکلات باربری می باشد

سخن پایانی

در این مقاله به چند نمونه از جدی ترین مشکلات باربری را بیان کردیم و در آخر یادآوری می کنیم که از ضعف های مدیریتی حمل و نقل می توان بیمه نبودن کارگران و رانندگان و دفاتر اتوبار و فعالان حمل بار را بیان کرد که هیچ گونه خدمات بازنشستگی و بیمه ندارند با اینکه این مشاغل این افراد بسیار سخت و در معرض آسیب می باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *