حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون در مراسم امضای تفاهم‌نامه با شرکت ایران خودرو دیزل در ساختمان میرداماد بانک اظهار داشت: اعطای تسهیلات جهت توسعه حمل و نقل و ناوگان بار بین شهری از اقدامات چندین ساله بانک توسعه تعاون به شمار می آید و همکاری بانک با تولید کنندگان داخلی در این زمینه موجب تقویت ناوگان با استفاده از محصولات داخلی گردیده است. باروان سامانه هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می‌پردازد.

مهدیان گفت: براساس تفاهم‌نامه با شرکت ایران خودرو دیزل، هزار دستگاه انواع کامیون تولیدی شرکت با جامعه هدف مناطق فعال در حوزه معادن و کشاورزی استان کرمان با تسهیلات بانک توسعه تعاون، به اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در بخش حمل و نقل این مناطق ارائه می‌گردد.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: این بانک برای پیشبرد و اجرای این طرح 14 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته است و هدف این است با همکاری مناسب طرفین، این میزان نقدینگی به ناوگان حمل و نقل کشور تزریق شده و ارزش افزوده مناسبی در سطح ملی و بین‌المللی حاصل گردد.
وی خاطر نشان کرد: تسهیلات بانک توسعه تعاون حدود 70 درصد قیمت کامیون را پوشش می‌دهد و به ازای هر کامیون تا مبلغ 14 میلیارد ریال تسهیلات قابل پرداخت است، که اقساط تسهیلات 60 ماهه با دو ماه تنفس می‌باشد.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون با اشاره به اینکه کلیه ابعاد حقوقی و قانونی این همکاری از قبیل بیمه، مالیات و نحوه معرفی و قیمت‌گذاری محصولات در این قرارداد لحاظ گردیده است افزود: امید است با تسریع در همکاری میان طرفین، موجبات رضایت حداکثر رانندگان و متقاضیان فراهم آید.
وی افزود: نوسازی ناوگان از مهمترین برنامه‌های ملی در جهت تسهیل توسعه اقتصادی در سراسر کشور است و امکان اتصال سریع‌تر میان لایه‌های مختلف تولید در اقتصاد و گسترش بازار مصرف را فراهم می‌آورد.
در این جلسه سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون، جواد توسلی مهر مدیر عامل و عضو هیات مدیره و مهدی محمدی رییس هیات مدیره ایران خودرو دیزل به بررسی مسائل مشترک جهت پیشبرد مناسب تفاهم‌نامه پرداختند و راهکارهای تسریع در اجرای این تفاهم ارائه گردید.

منبع: نقدینه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *