هیچ رازی وجود ندارد که چرا کنترل ماشین های سنگین از ماشین های معمولی سخت تر است اما هنگام پارک یک ماشین بزرگتر، باید بیشتر مراقب باشید چون ممکن است به صورت تصادفی به سایر اتومبیل های پارک شده صدمه بزند. یک خبر خوب اینکه برخی از اصول اساسی پارک کردن می توانند به جلوگیری از این اتفاق بپردازند.

1-قبل از پارک، آینه های خود را بررسی کنید.

اگر آینه ها به صورت صحیح تنظیم نشده باشند، می تواند دید شما را به هنگام پارک کردن کاهش دهد. این مانع اندازه گیری فاصله مناسب بین خودروی شما و موانع می شود. شما می خواهید دید روشن و کامل از اطراف وسیله نقلیه تان داشته باشید.

گواهینامه پایه یک

2-مقدار زیادی از فضای پارک را به خود اختصاص دهید

فضایی که برای پارک در نظر می گیرید همان فضایی است که برای مانور دادن و  پارک خودرویتان در اختیار می گیرید. پس بهتر است فضای بیشتری در نظر بگیرید. شما می توانید یک فضای بزرگ خالی از یک پارکینگ یا یک فضایی که توسط وسایل کوچکتر و فشرده تر احاطه شده است انتخاب کنید.

آمادگی برای گواهینامه پایه 1

3-به آرامی پارک کنید و زودتر ترمز کنید.

وقتی یک ماشین سنگین، وزنش زیادتر می شود ( حامل بار می شود)نیاز است که برای توقف به موقع زودتر ترمز گرفته شود تا متوقف شود.هر چه زمان پارک کردن بیشتر شود در عوض اشتباهات هزینه دار کمتری متحمل می شوید، مانند آسیب زدن به خودروهای اطرافتان یا برخورد با موانع پارکینگی

گواهینامه پایه 1

4-در محوطه باز پارک کنید.

اگر شما اعتماد به نفس کمی در توانایی پارک ماشین سنگین دارید این احتمالا امن ترین مسیر است  . محلی از پارکینگ را انتخاب کنید که اتومبیل دیگری آنجا نباشد. چرخ های ماشین را چرخانده و هنگامی که در راستای محل پارک قرار گرفتید مستقیم حرکت کنید.

گواهینامه پایه 1

5-اجتناب از چرخش بیش از حد و یا تحت فشار گذاشتن ماشین برای چرخش

 طول وسیله نقلیه بزرگ شما، فضای بیشتری نیاز دارد تا صاف شود و به طور مستقیم در محل پارک قرار بگیرد. چرخیدن مانند چرخش یک ماشین معمولی باعث برخورد به خودروها و موانع دیگر می شود. برای جلوگیری از این اتفاق باید :

آموزش پارک کامیون برای گواهینامه پایه 1

6-وسیله نقلیه خود را با چرخش سه حرکته صاف کنید.

بیشتر تلاش شما در پارک کردن، برای تراز کردن عقب ماشین است، چرخش کمتری انجام دهید تا پارک کردنتان ساده تر شود. یک چرخش سه حرکته این است که تا جایی که می توانید در یک مسیر بچرخید، ماشین را در حالت دنده معکوس قرار دهید تا قسمت جلویی ماشین را راست کنید و سپس چرخشتان را با ادامه آن کامل کنید. شما می توانید از این موارد در حالی که پارک می کنید استفاده کنید:

گواهینامه پایه 1

7-به صورت دقیق ماشین را با حرکت سه مرحله ای در جای پارک قرار دهید.

حالا ماشین شما به خطوط پارک نزدیک تر شده است و تقریبا هم خط شده است، باید مقدار کمی جابجایی انجام دهید تا در مسیر درست قرار بگیرد. اجرای این حرکت در فضاهای کوچک یک مهارت رانندگی است وقتی که راننده یک ماشین سنگین هستید، بنابراین نیاز است که تمرین پارک سه مرحله ای را انجام دهید.

گواهینامه پایه 1

ترجمه و تحریر: نگار نجفی پور، کارشناس تولید محتوا، علاقمند به صنعت حمل و نقل جاده‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *