سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با طرح این سوال که مسئول مستقیم رسیدگی به امور کامیون داران در این کشور در دولت کیست، گفت: مهم ترین مسئله کشور بحث کامیونداران مظلوم است که قریب به ۲۰ روز از اعتراضات صرفا صنفی و نه سیاسی آن ها می‌گذرد.

به گزارش باروان به نقل خانه ملت، زهرا سعیدی مبارکه در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 18 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: مهم ترین مسئله کشور که پایه اقتصادی ما است، بحث کامیونداران مظلوم و زحمتکش است که قریب به 20 روز از اعتراضات صرفا صنفی و نه سیاسی آن ها می گذرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه انتخابیه من ، دارای یکی از بزرگ ترین پایانه های کشور است، افزود: این قشر اعتراضات خود را به زبان های مختلف و با نامه، مکاتبه، مراوده و غیره به مسئولان گفتند اما ما کاری برای آن ها نکردیم.

وی با بیان اینکه در این مدت فرصت تذکر حتی دو دقیقه ای به وی برای طرح این موضوع در صحن علنی مجلس داده نشد، اضافه کرد: کامیون داران و رانندگان صبورترین و زحمت کش ترین اقشار هستند که سهم خود را در این انقلاب ایفا کردند.

وی خطاب به نمایندگان و مسئولان کرمانشاه و با یادآوری زلزله سال گذشته این منطقه، گفت: هر زمان که از کرمانشاه دستور دادند، کامیون داران خود را به خط کردیم تا خاطری از زلزله زدگان مکدر نشود و این قشر هر آنچه توان داشتند در میان گذاشتند ولی ای کاش امروز درد آن ها را می شنیدیم.

سعیدی مبارکه با اشاره به اینکه 50 جلسه با کامیون داران برای حل مشکلات آن ها گذاشته است، ادامه داد: وقت و زمان عمل که می رسد، فقط به آن ها قول می دهیم و آن زمان که آن ها راه می آیند، جور دیگری سر راه آن ها را می بندیم.

وی با طرح این سوال که مسئول مستقیم رسیدگی به امور کامیون داران در این کشور در دولت کیست، توضیح داد: وزارت راه مسئولیت را بر دوش وزارت صنعت می گذارد؛ وزارت صنعت به وزارت جهاد کشاورزی پاس می دهد؛ وزارت جهاد هم وزارت کشور را متولی امور کامیون داران کشور می داند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه تابلو پایانه شهرستانه مبارکه پایین آمده و آنجا به پارکینگ تبدیل شده، گفت: به کامیون داران پیام دادم که پشت آن ها هستم ولی صبح روز بعد که به آنجا مراجعه کردند، مشکل جدیدی برایشان درست شده است.

سعیدی مبارکه با اشاره به اینکه به دلیل کمبود لاستیک، ارز دولتی به این موضوع تعلق گرفت، افزود: تصور نکنید کامیون داران درآمد زیادی دارند؛ آن چیزی که برای آن ها قابل قبول نیست هزینه ماشینشان است که نمی توانند تامین کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این قشر نقش خود را در انقلاب ایفا کرده، تاکید کرد: من دیروز در بین آن ها بودم، صحبتشان را شنیدم، مباحث سیاسی ندارند و درخواست آن ها صنفی است؛ آنقدر از وضعیت کنونی کامیونداران ناراحت و نگران هستم که اطرافیان به من توصیه کردند امروز صحبتی درباره این موضوع نداشته باشم.

وی از دولت خواست مسئول مستقیمی برای رسیدگی به مشکل کامیون داران قرار دهد تا بتواند وزارتخانه های مرتبط را به هم وصل کند و ادامه داد: یک نفر پاسخگو باشد تا مشکل کامیون داران را رفع کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *