به گزارش باروان به نقل از روابط عمومي سازمان راهداري و حملونقل جادهاي: در پي تعيين شاخصهاي طرح محاسبه اوليه نرخ حمل بر اساس تن كيلومتر توسط كارگروه ويژه و ارسال آن براي تصويب به وزارت راه و شهرسازي، جلسه كارشناسي براي تصميمگيري در خصوص نحوه استفاده از نتايج طرح در معاونت حملونقل اين وزارتخانه برگزار و كليات آن تائيد شد.
فرامرز مداح عضو هيأت عامل و نماينده تامالاختيار رياست اين سازمان در امور فنآوري اطلاعات و سرمايهگذاري با بيان اين مطلب اظهار داشت:
بدنبال طرح مطالبات رانندگان در خصوص ايجاد عدالت نسبي در حوزه تعرفه حمل كالا توسط ناوگان حملونقل جادهاي ، كارگروه ويژه اصلاح فرآيندها و مطالبات رانندگان تشكيل و طي هشت جلسه اصلي و 12 جلسه فرعي و 600 نفر ساعت زمان كارشناسي با حضور مسئولان ، نمايندگان رانندگان، كاميونداران ، اساتيد دانشگاه ، صاحبنظران، شركتهاي مشاورء شاخصهاي اوليه تعيين نرخ حمل جادهاي بر اساس تن كيلومتر احصا شد و براي تصويب به وزارت راه و شهرسازي و معاونت حمل ونقل اين وزارتخانه ارسال شده است كه فرآيند تائيد شاخصها تكميل شده است و در ريل تصويب قرار گرفته است.
مداح گفت: محاسبه تن كيلومتر بر اساس عوامل هزينهاي (قيمت تمام شده) و نرخ تن كيلومتر با در نظر گرفتن تاثير تك تك هزينهها در واحد تن كيلومتر و تجميع آنها صورت گرفته است و اين نرخ بدون احتساب سر بار مانند كميسيون، بيمه مسئوليت مدني – تخليه و بارگيري محاسبه شده است.
وي افزود: در جريان بررسي كارشناسي كليات طرح تن كيلومتر در معاونت حملونقل وزارت راه و شهرسازي ، ديدگاههاي متفاوتي درخصوص چگونگي استفاده از اين روش از جمله اجباري يا اختياري بودن و تعميم آن به تمامي بارهاي حوزه حملونقل جادهاي يا تسري آن به بارهاي داراي فرآيند مناقصات دولتي و ابلاغ آن از سوي صنف حملونقل و يا سازمانهاي متولي مطرح است و انتظار ميرود در نشستهاي بعدي، در هفته جاري، اجماع لازم در اين خصوص ايجاد شود و پس از آن در حيطه ي ابلاغ قرار ميگيرد.