ردیابی خودرو با موبایل دو تصور متفاوت در ذهن کاربران ایجاد می‌کند. اولین حالت استفاده از موبایل‌ها به جای ردیاب‌ها و دیگری استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل پایه برای دریافت داده‌های ردیاب‌‌ها است. در این مقاله معایب استفاده از موبایل به جای ردیاب، در ادامه کاربرد اپلیکیشن‌های موبایل پایه ردیابی و در نهایت نرم‌افزار موبایلی مدیریت ناوگان و ردیابی دلفین معرفی شده است. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می پردازد.

معایب ردیابی خودرو با موبایل( به کارگیری موبایل به عنوان ردیاب )

با توجه به اینکه تعداد افرادی که از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند به صورتی صعودی و با سرعت در حال افزایش هستند
ردیابی خودرو
همچنین امروزه تلفن‌های هوشمند قابلیت پوشش بسیاری از نیازها را دارند. بسیاری از شرکت‌ها با طراحی نرم‌افزارهایی که می‌توان موبایل را به یک ردیاب تبدیل کرد، به قابلیت‌های موبایل‌ها و تلفن‌های هوشمند افزوده‌اند و ردیابی خودرو با موبایل را امکان‌پذیر کرده‌اند.

ردیاب ماشین

اما مشکل اساسی گوشی‌های هوشمند این است که…

 تنها به عنوان ردیاب خودرو مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. کار اصلی آن‌ها برقراری تماس، چت کردن و ارسال پیام، عکس گرفتن…است. پس موبایل‌ها قابل حمل هستند به عبارتی راننده می‌تواند درون خودرو نباشد و موبایل را از خودرو خارج کند. در واقع این راننده است که ردیابی می‌شود نه خودرو.

یکی از مزیت‌های ردیاب‌های خودرو و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ردیابی، دسترسی ۲۴ ساعته به اطلاعات است. ردیاب‌ها باید قابلیت ارسال اطلاعات به صورت  ۲۴ ساعته را داشته باشند. موبایل‌ها این توانائی را ندارند. امروزه بسیاری از تولیدکنندگان تلفن‌های همراه هوشمند به دنبال راهکارهایی جهت بهینه‌سازی عمر باطری گوشی هستند.

عدم دسترسی ۲۴ ساعته به اطلاعات…

یکی از مزایای موبایل‌ها طولانی بودن مدت زمانی است که موبایل بدون نیاز به شارژ مجدد قابل دسترسی است. در نتیجه روشن بودن ۲۴ ساعته گوشی آن هم در حالیکه علاوه بر خدمات پایه مثل برقراری تماس و ارسال پیامک، به عنوان ردیاب خودرو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند باعث می‌شود موبایل یا دائم نیاز به شارژ داشته باشد که عمر باطری را کوتاه می‌کند و یا خیلی زود خاموش خواهند شد که در این حالت نیز خدمات ردیابی قابل ارائه نخواهد بود.

از دیگر محدودیت‌های ردیابی با موبایل عدم امکان اتصال موبایل با تجهیزاتی مثل سنسورها و ECU خودرو است.

مقرون به صرفه نبودن موبایل‌ها…

از دیگر معایب استفاده از موبایل به عنوان ردیاب، می‌توان به مقرون به صرفه نبودن آن‌ها اشاره کرد. امروزه کمترین هزینه‌‌ای که برای خرید گوشی‌های هوشمند پرداخت می‌شود مبلغی بالغ بر یک میلیون تومان است. این در حالی است که بهترین ردیاب‌های موجود در بازار که کلیه نیازهای مشتریان را پوشش می‌دهند خیلی کمتر از یک میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. پس ردیابی با موبایل مقرون به صرفه نیست.

ردیابی خودرو با موبایل ((اپلیکیشن‌های موبایل پایه))

امروزه برنامه‌‌های کاربردی وجود دارند که قادر هستند با ردیاب‌های متصل به خودروها یکپارچه شده و اطلاعات ردیاب‌ها را در قالب نمودارها و جداول در اختیار مدیران قرار دهند.

سامانه مدیریت ناوگان امروزه در سازمان‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقلی، به صورت گسترده و وسیع مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که مدیران مایل به ردیابی ناوگان و مدیریت کردن آن‌ها در کلیه موقعیت‌های متفاوت باشند، نیازمند نرم‌افزارهای موبایل پایه می‌باشند که در تمامی شرایط ((در حال رانندگی، در منزل، در تعطیلات)) نیز نیاز مدیران را برطرف کنند.

نرم افزارهای موبایلی با قابلیت‌های مختلفی قابل دسترسی هستند و شرکت‌ها با توجه به امکانات سرور اصلی می‌توانند اپلیکیشن موبایلی خود را در اختیار مشتریان قرار دهند.

یکی از اپلیکیشن ها «وینا» محصول شرکت سامانه ساز دلفین هست. نرم‌افزار موبایلی مدیریت ناوگان دلفین، با ارائه کلیه اطلاعات سفر، کارکرد، رویدادها، تعمیرات و نگهداری، تحلیل ر فتار راننده، کنترل آیتم‌های سوخت ، وزن و دمای یخچال خودرو، دسترسی به داده‌ها را در تمامی موقعیت‌های زمانی و مکانی برای مدیران امکان‌پذیر کرده است. این نرم‌افزار سیستم عامل‌های android  و IOS را پشتیبانی می‌کند

منبع: mydolphin.ir

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *