ایلان ماسک مدیر اجرایی تسلا اعلام کرد کامیون این شرکت تا اواخر سال ۲۰۲۰ وارد خط تولید نخواهد شد. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می پردازد.

کامیون این شرکت اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی شد و در آن زمان تسلا ادعا کرد تولیدش را از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد کرد. در روندی که بارها از تسلا مشاهده شده، این تاریخ بازهم به تعویق افتاده است.

ماسک در خلال برگزاری جلسه ی سهامداران تسلا اعلام کرده بود تولید این کامیون یک سال کامل به تعویق افتاده است. او گفته این تأخیر در تولید به توانایی تسلا در تجاری کردن تولید باتری ها مرتبط است. ماسک خاطرنشان ساخته است:

اگر ما به تعداد کافی باتری در اختیار نداشته باشیم چیز خاصی در افزایش پیچیدگی تولید وجود نخواهد داشت.

ماسک اضافه کرده تسلا به منظور اطمینان از اینکه باتری ها در سریع ترین زمان ممکن تولید خواهند شد هر کاری انجام خواهد داد. این امر حتی می تواند به معنی ورود به بخش معدن کاری باشد هرچند ماسک از اشاره به جزئیات بیشتر خودداری کرده است.

اگرچه اکثر افراد از به تعویق افتادن تولید کامیون تسلا نگران نشده اند اما برخی از شرکت ها که این خودرو را سفارش داده اند به مشکل بر خواهند خورد؛ و البته این شرکت ها کاملاً مشهور و بزرگ هستند: بوش، UPS، فدکس و والمارت.

تا زمانی که تغییر و تحول خاصی در برنامه های تسلا رخ ندهد باید گفت نسخه ی پرچم دار کامیون این شرکت برد حدود ۸۰۴ کیلومتری خواهد داشت. این برد در شرایطی به دست می آید که کامیون در بزرگراه و با ظرفیت بارگیری کامل خود حرکت کند. قیمت کامیون تسلا از ۱۵۰ هزار دلار برای مدلی با برد ۴۸۲ کیلومتری آغاز شده و به ۱۸۰ هزار دلار برای مدل پرچم دار خواهد رسید.

منبع: نوداد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *