به گزارش باروان به نقل از تین‌نیوز، منصور معظمی گفت: بر اساس دستور رئیس‌جمهور مقررشده وزارت نفت از محل فروش نفت خام و سایر فرآورده‌ها بخشی از منابع مالی آن را تأمین کند.

او گفت: ۵۰ درصد منابع این پروژه عظیم از سوی دولت و ۳۰ درصد از سوی بانک‌ها تأمین‌شده و ۲۰ درصد باقی‌مانده نیز آورده نقدی افراد و متقاضیان خواهد بود.

رئیس هیات‌عامل سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: تعداد خودروهای جایگزین شده در سه سال اجرای طرح، ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه است که منابع اختصاص‌یافته توسط دولت معادل قطعات منفصله خودرو (بیش از هفت میلیارد دلار) برآورد شده است.

وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، نفت و کشور، بانک مرکزی، بانک‌های عامل و شرکت‌های خودروساز داخلی در این پروژه عظیم مشارکت خواهند کرد.

آمار خودروهای فرسوده

بر اساس آمار پلیس راهنمایی و رانندگی و ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت بیش از ۲۱ هزار اتوبوس درون‌شهری، بیش از ۱۳ هزار اتوبوس برون‌شهری، ۱۹ هزار کامیونت، ۵۷ هزار مینی‌بوس و ون و ۲۴۰ هزار کامیون و کشنده فرسوده در کشور وجود دارد.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دراین‌باره گفت: تعداد خودروهای جایگزین شده در سه سال اجرای طرح ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه است که منابع اختصاص‌یافته از سوی دولت معادل قطعات منفصله خودرو (بیش از هفت میلیارد دلار) برآورد شده است.

وی افزود: در این طرح سهم تسهیلات بانکی ۲۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و آورده متقاضی ۱۸۳ هزار میلیارد ریال خواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *