تامین تایر سنگین

فشار مضاعف بر رانندگان کامیون در تامین لاستیک و روغن

 رئیس کانون انجمن‌های صنفی حمل کالای کشور ضمن اشاره به توقف بیش از هزار و 800 دستگاه کامیون دست دوم در گمرک از وضعیت بحرانی تامین روغن موتور برای کامیون‌داران خبر داد. باروان به مشروح این خبر می‌پردازد.

ناجی سلامی در خصوص مشکلات رانندگان حمل کالا برای تامین تایر اظهار داشت: با وجود مراجعات مکرر رانندگان برای تامین تایر، همچنان در این خصوص با مشکل مواجه هستند و سامانه‌ای وجود ندارد.

وی افزود : فروش تایر در بازار آزاد ممنوع اعلام شد و خرید و فروش صرفا از مجرای سامانه جامع تجارت مقدور بود، اما اکنون با کمبود این کالا مواجه هستیم و کامیون داران ناگزیر از بازار آزاد تامین می‌کنند.

بازار روغن دیزل در دست دلالان

رئیس کانون انجمن‌های صنفی حمل کالای کشور در خصوص تامین روغن دیزل برای این صنف گفت: کلیه نمایندگی‌های فروش با کمبود روغن موتور مواجه هستند و وضعیت تامین این کالا برای رانندگان در شرایط بحرانی قرار دارد و تامین این کالا تنها در بازار آزاد ممکن بوده و بازار در دست دلالان است.

سلامی در خصوص وضعیت تامین روغن گفت: در ابتدا مقرر گردید، روغن موتور در اختیار پایانه‌های سازمان حمل‌ونقل راهداری قرار بگیرد و از این طریق میان رانندگان توزیع شود، اما به دلیل کیفیت پایین و عدم سازگاری آنها با کامیون‌های مدل روز استقبالی از آنها صورت نگرفت.

وی افزود: همچنین قرار بر این بود که بخشی از روغن موردنیاز کامیونداران از طریق عاملین فروش تامین شود که در مراجعات مکرر، با فقدان این کالا در نمایندگی‌ها مواجه شدیم. اما در بازار آزاد انواع روغن موتور با قیمت‌های گزاف به وفور یافت می‌شود و بازار در دست دلالان قرار گرفته است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی حمل کالای کشورادامه داد: با وجود اظهارات تولیدکنندگان مبنی بر تولید روغن دیزلی حتی بیش از 30 تا 40 از نیاز مصرف‌کنندگان در طول یک سال گذشته، اما در عمل تامین نیاز کامیون داران با مشکل مواجه شده است.

فشار مضاعف بر کامیون‌داران با تایرهای 20 میلیون تومانی

سلامی با بیان اینکه حواله تامین تایر برای کامیون‌داران صادر نمی‌شود، گفت: تامین تایرهای سنگین با قیمت‌هایی بیش از 15 تا 20 میلیون تومان فشار مضاعفی را بر رانندگان تحمیل کرده است.

وی تاکید کرد: فروش تایر در بازار آزاد ممنوع اعلام شد و خرید و فروش صرفا از مجرای سامانه جامع تجارت مقدور بود، اما اکنون با کمبود این کالا مواجه هستیم و کامیون‌داران ناگزیر از بازار آزاد تامین می‌کنند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی حمل کالای کشوردر خصوص آخرین وضعیت واردات کامیون‌های دست دوم گفت: اکنون بیش از هزار و 800 دستگاه کامیون دست دوم در گمرک متوقف شده و سایپا دیزل نیز تامین خدمات پس از فروش این دستگاه‌ها را منوط به پرداخت مبغلی بالغ بر 230 تا 250 میلیون تومان نموده در صورتی که قرار بر پرداخت سه درصدی بود.

سلامی در پایان خاطرنشان کرد: تعدادی از این کامیون‌های دست دوم مدل 2017 هستند، در حالی که بر اساس قانون واردات کامیون‌های سه سال ساخت مجاز اعلام شده بود. بنابراین، ترخیص این دستگاه‌ها منوط به تغییر قانون است و پس از حدود سه سال بحث نوسازی ناوگان، تنها یک دستگاه کامیون وارداتی از گمرک ترخیص و شماره‌گذاری آن انجام شده است.

منبع: خبرخودرو

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
5/5
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *