مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا سازمان راهداری طی مکاتبه با مدیران راهداری استان‌ها از به روزرسانی و افزایش نرخ شاخص حمل بر اساس تن-کیلومتر خبر داد.

به گزارش باروان به نقل از تسنیم، در مکاتبه غلامحسین دغاغله خطاب به مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور  آمده است؛

« پیرو مکاتبات قبلی منتهی به نامه شماره 65653/74/1 مورخ 98/05/15 با موضوع به‌روز رسانی نرخ شاخص حمل بر اساس تن-کیلومتر و با عنایت به درخواست‌ةای تشکل‌های صنفی رانندگان مبنی بر ضرورت به‌روزرسانی نرخ حمل بر اساس تن-کیلومتر مطابق قسمت «ب» بند «1» مصوبه شماره 209 شورای عالی هماهنگی ترابری کشور با در نظر گرفتن هزینه‌های موثر نگهداری و فعالیت ناوگان از طریق استعلام از تشکل‌های صنفی ذی‌ربط،‌جلسه کمیته راهبری حمل‌ونقل کالا با موضوع فوق برگزار و نرخ شاخص 1822 به ازای هر تن تعیین گردید.

خواهشمند است تمهیدات لازم جهت به‌روز رسانی و متوازن سازی نرخ حمل مسیرها بر اساس شاخص یاد شده با لحاظ ملاحظات مقتضی تا پایان خردادماه سال جاری اتحاذ و ضمن انجام هماهنگی‌های مورد نیاز استانی و برگزاری جلسات با تشکل‌های صنفی مربوطه، شخصا نظارت مستقیم و مستمر بر اجرای مراحل تا رج در سیستم کنترل بارنامه معمول نمایند.

شایان ذکر است اطلاعات تکمیلی در خصوص نرخ محاسباتی مسیرها از مرکز هر استان و بنادر مهم به سایر مراکز جهت بهره‌برداری لازم متعاقبا ارسال خواهد شد.»

به گزارش تسنیم، بر اساس اظهارات دبیر کامیون‌داران کشور قرار بر این بود که طی دو مرحله شاخص حمل بر اساس تن کیلومتر سال گذشته به 1760 ریال افزایش یابد. اما در حال حاضر این شاخص 1400 ریال است.

 افزایش نرخ شاخص حمل کالا بر اساس تن-کیلومتر

مطالب مرتبط :

 

 

2 پاسخ

  1. درود

    احتراما\” ، بعد از کرونا و رکود اقتصادی ، بازار تازه داشت به شرایط
    نرم بر می گشت . این موضوع دوباره رکود تورمی دیگری را ایجاد می نماید.
    در نرخ گذاری بر حسب تن کیلومتر به شرکت های سبکبار که تناژ محموله های آنها
    پایین است توجه لازم نشده است . نمطلوب بود نرخ گذاری در دوفاز صنایع سنگین و سبکبار صورت پذیرد .

  2. باسلام خدمت دست اندر کاران اگر کرایه کامیون هم بالوازم یدکی وارزودلار کم وزیادبشه اون درسته نه اینکه کرایه چنددرصداضافه بشه لوازم چندصددرصد ازدوسال گذشته که یه مقداری کرایه رااضافه کردند ببینیدلوازم چندبرابرکرایه اضافه شده بطوری که واقعاً کمرشکن شده خودبنده دوروزقبل یک رادیاتور میخواستم بخرم قیمت گرفتم به 2300هزارتومان بعدازدوروز پولم روردیف کردم رفتم بخرم نمایندگی ایران خودرو میگه شده2800هزارتومان این کرایه بالا بردن لطفی نداره فقط ماروبیچاره ترمیکنید ازدوروزدیگه هرجا میری میگن کرایه زیادشده جنسا ولوازم چطورنجومی میره بالا بایدجناب وزیر یه فکراثاثی بکنند .خسته نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *