رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه مشکل عمده‌ای که اکنون با آن مواجه هستیم کمبود بار در کشور است، گفت: اپلیکشین‌های باری نمی‌توانند مشکل کمبود بار  را جبران کنند. داود کشاورزیان در خصوص ارزیابی خود از میزان موفقیت اپلیکشین های باری، گفت: از آنجایی‌که این اپلیکشین ها به‌تازگی مجوز گرفته‌اند نمی‌توانم ارزیابی منطبق با واقعیت از عملکرد آن‌ها داشته باشم. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می پردازد.

وی بابیان اینکه ماهیت باربری اینترنتی با مسافری متفاوت است، ادامه داد: اپلیکشن‌های مسافری درون شهری تقاضای جدید خلق کردند و فردی که تا دیروز از اتومبیل شخصی خود استفاده می‌کرد امروز با استفاده از این اپلیکشن ها در واقع از خودروی عمومی استفاده می‌کند اما در زمینه بار این نرم‌افزار نمی‌تواند تقاضای جدید خلق یا بار جدید تولید کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه مشکل عمده‌ای که اکنون با آن مواجه هستیم «کمبود بار» در کشور است، گفت: اپلیکشین‌های باری نمی‌توانند مشکل کمبود بار  را جبران کنند.

کشاورزیان ادامه داد: مکان بسیاری از این بارها و کارخانه‌های تولیدی مشخص است . مثلاً کارخانه سیمان یا فولاد است که مشخص است در کجا قرار داد و از طرفی ماشین هم مشخص است که کجاست و شاید خیلی به هم نیاز نداشته باشند که کسی این دو را به هم معرفی کند. در بخش مسافری این‌گونه نیست شما الآن نمی‌دانید مسافر کجاست و کجا می‌خواهد برود و از طریق نرم‌افزار می‌شود فهمید که از فلان نقطه به فلان قصد سفر دارد.

وی ادامه داد: یک سری خُرده‌بارهایی هستند که مبداء و مقصدشان معلوم نیست و راننده ممکن است خبر نداشته باشد که این بار کجاست و اپلیکشین‌های باری می‌توانند این خُرده‌بارها را شناسایی کنند و به شرکت‌های حمل‌ونقلی معرفی کنند . همین‌طور رانندگان را به شرکت‌های حمل‌ونقلی معرفی کنند مثلاً شرکتی که در شیراز است می‌داند‌ الان ماشینی از تهران بارگیری کرده و نزدیک به شیراز است و می‌تواند از طریق این نرم‌افزار او را پیدا کنید و بار شیراز تا تهران را به او بسپرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه مشکل یک‌سرخالی علتش کمبود بار و عدم تعادل بین عرضه و تقاضا است ادامه داد: شما مقداری بار دارید که می‌خواهد حمل شود و تعدادی ماشین دارید که بار را می‌برند و صورت و مخرج کسر مشخص است و تا زمانی که کامیون‌های اضافی از دور خارج نشوند نمی‌شود این مشکل را حل کرد.

او تأکید کرد: چون تولید بار دست این اپلیکشین نیست و نمی‌توانند تقاضای جدید خلق کنند بنابراین نمی‌توانند مشکل یکسرخالی را حل کنند.

منبع : تین نیوز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *