میزان اشعه وارد شده به رانندگان در هنگام استفاده از دستگاه مذکور به اندازه‌ای نیست که موجب بیماری شود.

اگرچه رانندگان بخش حمل و نقل کالا استفاده از راه‌اندازی دستگاه ایکس ری در ایست و بازرسی نایین ابراز نگرانی کرده‌اند اما پیگیری‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد، این دستگاه خطر خاصی برای آنان ندارد.

به گزارش باروان به نقل از تین نیوز، در 2 ماه گذشته پیامی به تناوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن، رانندگان کامیون ضمن ابراز نگرانی از به خطر افتادن سلامتی خود به دلیل استفاده از دستگاه ریکس ری بازرسی نایین، از مسئولان خواسته بودند، شرایطی فراهم شود تا کامیون بدون حضور راننده با دستگاه ایکس ری ایست و بازرسی نایین کنترل شود.

در پیام منتشر شده آمده بود: دستگاه ایکس ری ایست و بازرسی نایین به گونه‌ای است که کامیون باید با حضور راننده داخل دستگاه ایکس ری برود و در معرض اشعه قرار گیرد که این موضوع عوارضی از جمله ابتلا به سرطان، مشکلات گوارشی و … به دنبال دارد… تقاضا می‌شود برای حفظ سلامتی رانندگان، خود دستگاه حرکت کند نه این‌‌که راننده برای جابه‌جا کردن خودرو پشت فرمان قرار گرفته و مستقیم در معرض اشعه باشد.

این ابراز نگرانی رانندگان در حالی است که پیگیری‌ها نشان داد میزان اشعه وارد شده به رانندگان در هنگام استفاده از دستگاه مذکور به اندازه‌ای نیست که موجب بیماری شود.

یک پزشک در این زمینه گفت: به عنوان یک پزشک روزانه هزار برابر این مقدار اشعه را در بخش آنژیوگرافی متحمل می‌شوم و دریافت این دُز اشعه مشکلی برای رانندگان ایجاد نمی‌کند.

یک کارشناس نیز در این مورد  گفت: دُز اشعه این دستگاه چیزی مشابه دستگاه‌های ایکس ری است که در دیگر اماکن از جمله فرودگاه‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد و جای نگرانی ندارد.

وی افزود: البته رانندگان می‌توانند برای کسب اطمینان از این موضوع با یک دستگاه دُزیمتر میزان اشعه دستگاه مورد نظر را اندازه‌گیری کنند یا از مسئولان مرتبط بخواهند این کار را برایشان انجام دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *