عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس درباره نوسازی ناوگان از محل واردات کامیون‌های دست دوم اروپایی اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی از این کامیون‌ها وارد شده است. وی افزود: ما این را تحویل مقامات قضائی خواهیم داد. مجلس از موضع نظارت بررسی می‌کند و به دستگاه قضای تحویل می‌دهد. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می‌پردازد.

دست اندرکاران واردات کامیون دست دوم به دستگاه قضا معرفی می‌شوند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: این کار، کار غلطی است؛ از رئیس جمهور، یا وزیر یا هر مقام دیگری که دست اندرکار این کار است به دستگاه قضائی شکایت می‌کنیم؛ واردات کامیون وقتی در داخل ظرفیت تولید داریم، خیانت به کشور است.

وی ادامه داد: حتی اگر هم ظرفیت تولید داخل نداریم، باید کامیون نو وارد می‌شد نه دست دوم؛ دستگاه‌های نو، خدمات پس از فروش دارد، رانندگان هم راحت تر هستند؛ آلودگی هم ندارد؛ بعد هم شرکت‌های خودروساز داخل را موظف کنیم که طی ۳ سال، ساخت داخل را ۱۰۰ درصد بومی سازی کنند؛ سیاستی را باید پیگیری می‌کردند که به سود منافع ملی و تولید داخل باشد.

اکبری تالارپشتی گفت: اینکه شما کشنده، تریلی، کامیون، اتوبوس و مینی بوس را دست دوم وارد و بدون هیچ خدماتی وارد کنید؛ فقط یک رانت محض و آلایندگی محیط زیستی دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره پایین بودن قدرت خرید کامیون اروپایی نوساز از سوی رانندگان، تصریح کرد: این توان را دولت باید ایجاد کند؛ دولت باید به راننده‌ای که پول خرید کامیون نو را ندارد، به بانک معرفی کند؛ خود دولت هم ضامن وام شود؛ بعد به راننده بگوید اگر ماهی مثلاً ۱۰ واحد درآمد داری، ۲ واحد آن را به بانک به عنوان قسط وام برگردان که هم زندگی اش اداره شود و هم به شغلش ادامه دهد.

واردات کامیون دست دوم، رانتی برای دولتی‌ها بود

وی ادامه داد: با واردات کامیون دست دوم، راننده اسیر بیابان‌ها می‌شود، قطعه نیست، خدمات پس از فروش ندارد، کسی هم به دادش نمی‌رسد؛ چرا؟ چون دولتی‌ها می‌خواهند رانت بخورند این کار از سر تا پای آن آلوده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما طرح واردات خودروهای دست دوم را بررسی خواهیم کرد؛ هر مقامی که دست اندرکار اجرای آن بوده را به دستگاه قضائی معرفی خواهیم کرد.

منبع: مهر