نماد سایت باروان

کامیون‌داران در خواب هم نمی توانند کامیون سه میلیاردی بخرند

کامیونهای وارداتی

به گزارش باروان به نقل از ایسنا، رئیس کانون کامیون داران استان اصفهان با بیان اینکه امروز یک کامیون دار حتی در خواب و رویا دیگر نمی تواند تصور خرید کامیون سه میلیاردی کند، گفت: علاوه بر آن اکنون شاهد افزایش سرسام آور قیمت قطعات خودروهای سنگین و همچنین لاستیک کامیون هستیم.

رضا بابایی درباره افزایش قیمت لاستیک و مشکلاتی که پیش روی کامیون داران ایجاد می شود، اظهار کرد: هنوز تکلیف لاستیک برای کامیون داران نامشخص است و نمی دانیم لاستیک را با ارز نیمایی و یا ارز ۴۲۰۰ می توان خریداری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قیمت لاستیک برند خوب و با کیفیت بسیار افزایش داشته است، گفت: البته لاستیک های چینی بدون کیفیت که بعضا مشتری کمتری دارند، افزایش قیمت چندانی نداشته است.

رئیس کانون کامیون داران استان اصفهان گفت: در حال حاضر قیمت یک جفت لاستیک کره ای و ژاپنی حدود ۱۴ میلیون و لاستیک چینی حدود ۵ میلیون تومان است که با این تفاوت قیمت کامیون داران ناچار به خرید خرید لاستیک های بی کیفیت چینی می شوند.

وی با بیان اینکه عمر مفید یک لاستیک به برند آن برمی گردد، توضیح داد: لاستیک های باکیفیت بعضا ۲ سال کارایی دارند، اما لاستیک های بی کیفیت ممکن است بر اثر هر برخورد، دچار پارگی شوند.

بابایی در ادامه با انتقاد از افزایش قیمت قطعات خودروهای سنگین به خصوص کامیون ها، اظهار کرد: به عنوان نمونه قیمت یک قطعه ۴۰۰ هزار تومانی به دلیل بی ثباتی بازار امروز به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد هزینه های یک کامیون به قطعات آن برمی گردد، گفت: قیمت قطعات کامیون نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس کانون کامیون داران استان اصفهان درباره کمبود قطعات خودروهای سنگین، اظهار کرد: در تامین کامیون های چینی دچار کمبود نیستیم، اما متاسفانه در تامین قطعات کامیون های اروپایی دچار کمبود و مشکل هستیم و قیمت قطعات معمولا به روز و ساعتی تعیین می شود.

وی تصریح کرد: حتی اگر نرخ ارز کاهش یابد، فروشندگان قطعات کامیون، آن را با همان نرخ ارز ۲۴ هزار تومان تحویل راننده می دهند و تجربه نشان داده حتی کاهش نرخ دلار موجب پایین آمدن قطعات خودروهای سنگین نمی شود.

بابایی در خصوص نوسازی ناوگان سنگین فرسوده کشور نیز گفت: در حال حاضر برای خرید و نوسازی کامیون های برند اروپایی نیازمند سرمایه گذاری ۳ تا ۳.۵ میلیارد تومان و برای کامیون های چینی نیاز به سرمایه گذاری یک تا ۱.۵ میلیارد تومان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کامیون های استان اصفهان فرسوده است، تصریح کرد: متاسفانه یک راننده و کامیون دار حتی در خواب و رویا دیگر نمی تواند تصور خرید کامیون سه میلیاردی کند، چراکه کامیون دار باید با ارز آزاد و به صورت نقد خودروسنگین را خریداری کند.

به گفته رئیس کانون کامیون داران استان اصفهان، در شرایط اقتصادی امروز هیچ کسی دیگر نمی تواند کامیون ۳ میلیادری و یا حتی یک میلیادردی خریداری کند و به دلیل شرایط اقتصادی موجود به نوعی امکان بازگشت سرمایه ای وجود ندارد، درحالیکه در شرایط معمول این بازگشت حدود هشت سال طول می کشید.

 

خروج از نسخه موبایل