حمل و نقل یکی از اجزای مهم اقتصاد کشور می باشد و در سالیان اخیر رشد چشمگیری داشته است و دارای شرکتهای مخصوص در این زمینه می باشد این شرکتها بر اساس یک مدیر موفق وظایف خود را به درستی انجام می دهند وظایف این شرکتهای حمل و نقل شامل انعقاد قرارداد حمل و صدور بارنامه ، بیمه نامه بار ، انتخاب افراد ماهر و کار آزموده به عنوان راننده ، انتخاب بهترین کامیون و مناسب ترین و سالم ترین وسایل نقلیه ، تحویل سالم بار به گیرنده و غیره می باشد که در این مقاله امروز ما به بررسی مراحل توسعه یک باربری موفق می پردازیم تا برای آگاهی و اطلاع شما عزیزان مورد استفاده قرار گیرد.ممکن است تصمیم داشته باشید بهترین باربری در تهران را هم ببینید

لیست مراحل توسعه باربری موفق

در ادامه مطلب لیست مراحل توسعه باربری موفق بیان شده است

اصول و فنون بازاریابی

یکی از عوامل در مراحل توسعه یک باربری موفق فنون بازاریابی می باشد که در این زمینه می توان به افزایش مهارتهای کارکنان برای بازاریابی در سیستم حمل و نقل و معرفی فنون بازاریابی به مشتریان ، باور و اعتقاد کافی به فنون بازاریابی برای خدمات بهتر و بیشتر به مشتریان می باشد که با معرفی کردن اصول بازاریابی در زمینه حمل و نقل باعث جذب مشتری و ایجاد خدمات بهتر می شویم

ایجاد یک ساختار سازمانی

از مراحل توسعه یک باربری موفق ساختار سازمانی آن می باشد ساختار سازمانی در شرکت های حمل و نقل مناسب خدمات مورد نیاز برای مشتریان است و بر اساس فعالیت افراد در حال تغییر و دگرگونی و خدمات بهتر به مشتریان می باشد که در حمل و نقل این فرایند بسیار مهم می باشد و باعث ایجاد انگیزش ، تفکر ، ابتکار و خلاقیت در کارگروه های تیمی و تخصصی در زمینه خدمت رسانی حمل و نقل به مردم می باشد و یکی از فاکتورهای مهم ساختار سازمانی ایجاد نوآوری و ابتکار و افزایش مسئولیت برای کارکنان حمل و نقل می باشد

سبک مدیریت

سبک مدیریت بیشتر از هر عامل دیگری در مراحل توسعه یک باربری موفق اثرگذار می باشد در اصل مدیریت به مجموعه ای از کارها و فعالیتهای که یک شخص  برای یک باربری موفق می تواند به کار برد و آن را انجام دهد و مدیریت کند اطلاق می شود و مدیریت حمل و نقل جاده ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به مواردی مانند بهره گیری از فنون مدیریت و انتخاب صحیح کارکنان که سرمایه های حمل و نقل می باشند و توجه به کارکنان از عوامل موفقیت یک مدیر خوب و شرکت آن می باشد و در زمینه پیشرفت تیم های فعال کارکنان و توجه به آنها همه نشان دهنده یک شخصیت مدیر لایق می باشد

مالکیت شرکتها

اکثر شرکتهای حمل ونقل خصوصی می باشند و با توجه به فعالیت و کارایی بالای آنها و مسئولیت سنگین مدیران این شرکتها باید به یک بخش دولتی منتقل شوند و ایجاد یک فرهنگ مشارکتی را توسعه دهند و همینطور کارکنان هم در این منافع شریک باشند و تنها به یک حقوق اکتفا نکنند بلکه میزان حقوق آنها باید بر میزان درآمد و هزینه ها باشد بنابراین یکی از مراحل توسعه یک باربری موفق مالکیت شرکتها باید به بخش دولتی متصل شود تا موفقیت بیشتری در زمینه حمل و نقل داشته باشیم

تاثیر آموزش

تاثیر آموزش در مراحل توسعه یک باربری موفق بسیار مهم است و برای انجام آن باید اقداماتی در جهت آموزش حمل و نقل صورت گیرد مانند ایجاد مراکز آموزشی و تحقیقاتی و دانشگاهی برای مطالعه و آموزش مدیران حمل و نقل و کارکنان آنها تشکیل شود و رانندگان حمل و نقل باید آموزش دیده شوند و تربیت افراد متخصص در زمینه حمل و نقل کاری مفید می باشد هزینه های آموزشی رایگان باشد و منابع آموزشی باید در اختیار مدیران و کارکنان و افراد وابسته به سیستم حمل و نقل قرار داده شود تا به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند

سخن پایانی

در مراحل توسعه یک باربری موفق عوامل بسیار زیادی تاثیر دارند که برای شما در این مقاله چند نمونه را بیان کردیم  و یادآوری می کنیم که مسئولیت شرکتهای موفق حمل و نقل بسیار زیاد می باشد مانند پرداخت کرایه حمل و نقل ، حقوق رانندگان، تاخیر در رساندن کالا و آسیب دیدن آن و غرامت آن و غیره همه ازکارهای یک شرکت حمل و نقل می باشد و فعالیت شرکتهای حمل و نقل موفق با همکاری رانندگان نسبت به جا به جایی بارها به صورت ایمن و سریع از شهر مبدا به شهر مقصد می باشد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *