با توجه به شرايط شيوع ويروس كرونا و ضرورت تداوم امور حمل‌ونقل جاده‌اي در كشور، نحوه تمديد و صدور كارت هوشمند رانندگان ناوگان عمومي حمل‌ونقل جاده اي تدوين و به ادارات كل راهداري و حمل و نقل جاده اي سراسر كشور اعلام شد.

 به گزارش باروان به نقل از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي، مهران قرباني معاون حمل و نقل اين سازمان با بيان اين مطلب اظهار داشت: متقاضياني كه سابقه دريافت كارت هوشمند رانندگي داشته‌اند (اعم از مواردي كه بدون وقفه به فعاليت حمل‌ونقل عمومي جاده‌اي مشغول بوده و يا مواردي كه در فعاليت حرفه‌اي آنان وقفه ايجاد شده است)، ملزم به گذراندن دوره‌هاي آموزشي ضمن خدمت مصوب در زمان تمديد كارت هوشمند رانندگي تا تاريخ فوق‌الذكر نمي‌باشند. 

وي افزود: متقاضيان تغيير نوع فعاليت مندرج در كارت هوشمند از باري به مسافري يا برعكس نيز، ملزم به گذراندن دوره‌هاي آموزشي تكميلي نبوده و كارت هوشمند آنان تا مهلت اعتبار باقيمانده در كارت هوشمند، تعويض مي شود. 

قرباني خاطرنشان كرد: اين دسته از رانندگان پس از اتمام شرايط پيش آمده توسط ويروس كرونا و عادي شدن روندهاي انجام امور آموزشي در كشور، مكلف به گذراندن دوره‌هاي آموزشي ضمن خدمت مصوب خواهند بود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي اعلام كرد: براساس تبصره ماده يك اين بخشنامه، رانندگاني كه وفق مفاد اين بند متقاضي تعويض كارت هوشمند از نوع مسافري به باري مي‌باشند، مجاز به فعاليت در حمل‌ونقل مواد خطرناك نمي‌باشند، مگر آن كه تاييديه قبولي در آزمون حمل‌ونقل مواد خطرناك را وفق بند 2 اين نامه كسب نموده باشند.

قرباني در خصوص صدور كارت هوشمند رانندگي متقاضيان جديد ورود به عرصه فعاليت در حمل‌ونقل عمومي جاده‌اي بيان كرد: 

این متقاضيان می باید دوره‌هاي آموزشي بدو خدمت مصوب را به صورت مجازي (غيرحضوري) از طريق يكي از مجريان آموزشي كه مفاد و محتواي آموزشي آنها توسط مركز آموزش سازمان به تاييد رسيده باشد، گذرانده و در آزمون حضوري كه تحت نظارت مركز آموزش و با رعايت پروتكل هاي بهداشتي توسط مجري آموزشي برگزار مي‌گردد، حد نصاب نمره قبولي را كسب نمايند.

وي افزود: در نظر است مکانیزمی نیز برای تأمین امکان دریافت آزمون های تخصصی برای متقاضیان توسط مرکز آموزش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برنامه ریزی و در برخی استانها به صورت آزمایشی اجرایی شود که طی آن متقاضیان ذی ربط بدون پیش شرط حضور در کلاسهای حضوری و غیرحضوری به واسطه قبولی در آزمون های متمرکز استانی امکان دریافت تأییدیه طی دورههای آموزشی را دریافت کنند که در این حالت حداکثر 2 بار امکان شرکت در آزمون وجود خواهد داشت و در صورت عدم قبولی متقاضی، حضور در کلاس‌های حضوری یا مجازی ضرورت خواهد یافت و اطلاعات تکمیلی در این خصوص توسط  مرکز آموزش سازمان متعاقبا اعلام خواهدشد.

شايان ذكر است، مديريت امور برگزاري آزمون هاي تخصصي موضوع اين بند از بخشنامه در استان هاي كشور شامل ثبت‌نام متقاضيان، زمان‌بندي انجام امور آموزشي و نيز صدور گواهينامه آموزشي و ثبت آن در سامانه آموزش رانندگان به عهده مركز آموزش سازمان بوده و ادارات كل استاني مكلف به همكاري لازم در اين زمينه خواهند بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *