مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین، ۵۳ درصد از کالا‌های اساسی کشور در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شد.

به گزارش باروان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسن دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای گفت: بندر امام خمینی (ره) بندر کانونی تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی کشور محسوب می‌شود و از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین بالغ بر ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده که ۵۳ درصد آن که بالغ بر ۳۰۰ هزار است، در این بندر بزرگ تجاری تخلیه شد.

او با اشاره به اینکه روند تخلیه و خروج کالا‌های اساسی از جمله؛ گندم، برنج و کنجاله سویا بدون هیچ مشکل خاصی ادامه دارد تا در موعد مقرر به دست مصرف کنندگان برسد، افزود: با توجه به شرایط خاص کشور و به منظور تأمین بازار مصرف و با همت و عزم والای فعالان حمل و نقل کشور این حجم از محموله‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال، ۳۶ درصد افزایش داشته است.

دغاغله با اشاره به بازدید میدانی هیأتی مرکب از مدیران کل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه آهن جنوب از فعالیت جاری در زمینه تخلیه، بارگیری، انبارش و خروج کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره) اظهار داشت: با هدف هماهنگی و تسریع در روند خروج کالا‌های اساسی تدابیر جدیدی اتخاذ شد که ایجاد چند جبهه بارگیری کالای اساسی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های ناوگان جاده‌ای و ریلی از اهم آن به شمار می‌آید.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین با اشاره به خروج روزانه ۲ هزار دستگاه کامیون حامل کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره)، روند خروج را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: ایجاد چند جبهه بارگیری همزمان در این بندر می‌تواند در کاهش زمان معطلی ناوگان ریلی و جاده‌ای و افزایش نرخ خروج کالا‌های اساسی تأثیر به سزایی داشته باشد.

او همچنین ایجاد مشوق‌های متعدد برای کامیون‌داران با اختصاص سهمیه‌های سوخت، بارنامه دو برابری و لاستیک دولتی را از مجموعه اقدامات ستاد مدیریت تخلیه کالا‌های اساسی در بنادر عنوان کرد که در کنار دیگر ابزار‌های مدیریتی با هم‌افزایی بین بخشی نقش مؤثری در تسریع خروج کالا از بنادر در تعطیلات نوروزی و شرایط خاص حاکم بر کشور دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *