مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از بازگشت ترددهای مرزی ایران به قبل از شیوع کرونا خبر داد و گفت: به وزارت بهداشت درخواست داده‌ایم رانندگان ترانزیتی و بین‌المللی را در اولویت واکسیناسیون قرار دهند. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می‌پردازد.

جواد هدایتی اظهار کرد: پس از بازگشایی مرزها از سال گذشته تا کنون روندی مناسبی در زمینه افزایش ترددهای مرزی و ترانزیت داشته‌ایم و به طور متوسط ماهانه حدود ۱۵ درصد به ترددهای مرزی مان ۱۵ درصد افزوده شده است. این وضعیت در سال جاری نیز ادامه پیدا کرده و مناسبات تجاری‌مان با کشورهای همسایه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان ترددهای مرزی ایران در مرزهای ۲۴ گانه به شرایط قبل از کرونا برگشته است، افزود: البته در این میان همچنان مشکلاتی در زمینه ترددهای مرزی و ترانزیت با ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه داریم و محدودیت هایی در این زمینه از سوی این کشور همسایه وضع شده و همچنان باقی است. مقامات ترکمنستان همچنان امکان ورود و تردد ناوگان ایرانی به درون مرزهای خودش را نمی‌دهد اما با وجود این مسئله همه ترددهای مرزی و ترانزیتی ما در مرزهای مختلف کشور به شرایط خوب قبل از شیوع ویروس کرونا بازگشته است.

آیا برای واکسیناسیون رانندگان ترانزیتی و بین‌المللی اقداماتی در سازمان راهداری انجام شده است؟

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به سوالی درباره اینکه ایا برای واکسیناسیون رانندگان ترانزیتی و بین‌المللی اقداماتی در سازمان راهداری انجام شده است یا خیر؟ ادامه داد: در این مورد با مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکاتباتی انجام داده‌ایم تا رانندگان ترانزیتی و بین‌المللی را در اولویت واکسیناسیون قرار دهند و بتوانیم آن‌ها را واکسینه کنیم.

هدایتی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۵۰ هزار نفر راننده ترانزیتی و بین‌المللی در کشور فعال هستند، گفت: با ستاد ملی مقابله با کرونا هم صحبت و مذاکره کرده‌ایم چرا که بسیاری از کشورهای جهان رانندگان ترانزیتی و بین‌المللی خودشان را در اولویت واکسیناسیون قرار داده‌اند و حتی برخی از دستگاه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و توصیه‌های فراوانی در این زمینه انجام داده‌اند و امیدواریم این درخواست ما اجابت شود و بتوانیم رانندگانی از این دست را واکسینه کنیم.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *