رییس کانون انجمن های صنفی حمل کالای کشور اذعان داشت: دولت باید با واگذاری واردات کامیون به رانندگان و ارائه تسهیلات به آنها زمینه نوسازی ناوگان جاده ای را فراهم کند. باروان سامانه هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می‌پردازد. 

ناجی سلامی درباره ترخیص و شماره گذاری 1650 دستگاه کامیون وارداتی گفت: این خبر توسط سازمان راهداری اعلام شده و در روزهای گذشته وزیر راه و شهرسازی نیز قول مساعدت برای ترخیص این کامیون ها را داده بود اما بنده از اینکه چه تعداد کامیون ترخیص و شماره گذاری شده، مطلع نیستم.

وی در پاسخ به این سوال که چه افرادی از کامیون های وارداتی استقبال بیشتری کرده اند، بیان کرد: به دلیل قیمت بالا این کامیون ها شرکت های حمل و نقل سرمایه چندانی برای خرید و سرمایه گذاری ندارند و شرکت های توانمند از این طرح استقبال بیشتری کرده و در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند.

مشکلات خدمات پس از فروش کامیون‌های وارداتی

رییس کانون انجمن های صنفی حمل کالای کشور درباره نحوه خدمات پس از فروش کامیون های وارداتی عنوان کرد: مشکل خدمات پس از فروش این دسته از کامیون ها به قوت خود باقی است. ضمن اینکه در کشور ما عمدتا رانندگان خودروهای سنگین هنگام مراجعه به واحدهای خدمات پس از فروش با اتمام موجودی قطعه مواجه می شوند و قطعات را به صورت آزاد تهیه می کنند.

پشتیبانی دولت با ارائه تسهیلات به رانندگان جهت واردات کامیون

سلامی اظهار داشت: با توجه به فرسودگی ناوگان جاده ای کشور و حضور 60 ،70 هزار دستگاه کامیون فرسوده در این ناوگان ترخیص و شماره گذاری 1650 دستگاه کامیون نه تنها موجب نوسازی نمی شود بلکه افزایش تعداد ناوگان را به همره خواهد داشت. لذا برای نوسازی ناوگان جاده ای دولت باید با ارائه تسهیلات و وام به کامیون‌داران اجازه دهد که خود رانندگان اقدام به واردات کنند. در غیر این صورت واردات کامیون توسط شرکت های توانمند چیزی جز دلالی سابق نخواهد بود.

رییس کانون انجمن های صنفی حمل کالای کشور در پایان خاطرنشان کرد: ورود کامیون های وارداتی به ناوگان جاده‌ای تنها ممکن است تاثیرات کوتاه مدتی روی قیمت خودروهای سنگین بداشته باشد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *