به گزارش باروان به نقل از ایرنا؛ طرح الکترونیکی کردن و هوشمندسازی رفت و آمد کامیون‌ها در بندر شهید رجایی با هدف توزیع عادلانه بار و تلاش برای تقویت حمل و نقل چند وجهی رویکرد سال جهش تولید است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یکی از اقدامات مهم و موثر سال گذشته (رونق تولید) را اجرای طرحی باعنوان “کنترل دسترسی”عنوان کرد و افزود: این طرح با هدف ساماندهی و نظم دهی روند ورود و خروج کامیون‌ها به مجتمع بندری شهیدرجایی و هوشمندسازی دروازه‌های ورودی منطقه ویژه اقتصادی،  طراحی، استقرار و اجرا شد.

الله مراد عفیفی‌پور بیان داشت: در همین راستا و بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی با هدف  توزیع عادلانه بار، استفاده از این زیرساخت در دستور کار قرار گرفت که با موفقیت عملیاتی و اجرا شد.

وی ادامه داد: در قالب گام نخست طرح الکترونیکی کردن روند ورود و خروج کامیون‌ها، در سال گذشته نشست‌های متعددی بین مسوولان سازمان بنادر و دریانوردی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار و پس از بررسی و پایش متعدد، رفع موانع و نقاط ضعف همچنین تقویت نقاط قوت طرح با موفقیت به انجام رسید .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اطلاع رسانی ابعاد مختلف طرح “کنترل دسترسی” و تبادل اطلاعات الکترونیکی در بستر نرم افزاری ایجاد شده بین دو سازمان و بخش های صنفی مربوطه را عامل کلیدی در موفقیت این طرح دانست.

عفیفی‌پور با بیان اینکه حمل و نقل چند وجهی در مقاسیه با شیوه‌های سنتی حائز مزایایی متعددی است، اظهار داشت: تقویت حمل و نقل چند وجهی و گسترش سرمایه‌های متمرکز یکی از مه‌ترین مولفه‌هایی است که درسال جهش تولید در دستور کار بنادر استان قرار دارد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ایجاد شده در راستای گسترش و تعمیم حمل و نقل ترکیبی در بندر شهیدرجایی بیان داشت: سال گذشته ایجاد خطوط جدید، بازسازی و نوسازی خطوط ریلی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های عمرانی این بندر بود.

وی اضافه کرد: امسال نیز با بهره گیری از مزیت‌های ایجاد شده با هدف یکسان سازی فعالیت‌ها،  حفظ و توسعه بازارهای صادراتی به منظور حمایت از تولید در کشور و منطقه را به جدیت دنبال خواهیم کرد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، با بهره برداری حداکثری از سرمایه‌گذاری ایجاد شده با هزینه‌های پایین، مزیت عمده‌ای در بهره‌برداری از منابع کشور ایجاد کرده و ارزش افزوده قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

عفیفی‌پور، امکان انتقال سریع مواد اولیه، کاهش مصرف انرژی، سرعت‌بخشی به صادرات کالاهای تولیدی و یکسان سازی آیین نامه‌های مشترک در سطح بین‌المللی با تقویت حمل و نقل چند وجهی را از مهم‌ترین مزیت‌هایی برشمرد که منجر به توسعه بازرگانی بین‌المللی و جهش تولید در کشور خواهد شد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *