مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با ارسال اطلاعات کامیون‌هایی که وارد بندر می‌شوند، توزیع بار به صورت عادلانه و شفاف در بندر شهید رجایی انجام می‌شود.

به گزارش باروان به نقل از فارس؛  باالله‌مراد عفیفی‌پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: یکی از اولویت‌ها‌ د‌ر بندر شهید رجایی سامان‌دهی تردد کامیون‌ها به داخل بندر بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ‌‌افزود: برای آنکه بتوانیم بار خروجی از بندر و همچنین بار وارداتی که وارد کشور می‌شود و قرار است توزیع شود را به صورت عادلانه بین کامیون‌ها و اتحادیه کامیون‌داران و پایانه‌ها توزیع کنیم، زیرساخت‌های این کار از حدود دو سال پیش پیگیری و فراهم شد، سخت‌افزار این کار تهیه و برنامه‌ریزی شد و سامانه‌ای تحت عنوان سامانه کنترل ورود راه‌اندازی شد. 

وی بیان کرد: یکی از الزامات تقسیم بار، ارتباط مستقیم و به‌روز با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بود؛ ضرورت داشت اطلاعات مربوط به کامیون‌هایی که حامل بار صادراتی هستند، کامیون‌هایی که حامل بار ترانزیتی هستند و یا کامیون‌هایی که وارد می‌شوند و بار ترانزیتی را از بندر خارج می‌کنند، ‌به صورت کاملاً مکانیزه به دست ما برسد. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: با برگزاری جلسات مختلف در سازمان بنادر و دریانوردی و اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، این هماهنگی‌ها صورت گرفت و امروز بخش اعظمی از اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره کامیون‌ها به صورت مکانیزه ارسال می‌شود؛ این اطلاعات مقابل درب ورودی بندر ‌پردازش می‌شود، کامیون و تریلرهایی که ‌سامانه سازمان راهداری آنها را مجاز شناخته‌‌ و نوبت بارگیری داده است و یا ترانزیت خروجی و ورودی دارند،‌ در این سامانه شناسایی می‌شوند و اطلاعات ارسال می‌شود و آنجا مشخص می‌شود که این کامیون می‌تواند وارد بندر شود یا خیر. 

عفیفی‌پور افزود: در حال حاضر سخت‌افزار و نرم‌افزار این پروژه آماده شده است و از روز 20 آذرماه هم این پروژه رسماً کلید خورد.

وی تأکید کرد: این می‌تواند به شفافیت توزیع بار بین کامیون‌ها کمک کند و رضایت‌مندی راننده‌های کامیون و تریلرها را داشته باشد. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: راه‌اندازی این سامانه‌ یکی از مطالبات راننده‌های کامیون‌ و البته مورد تأکید وزیر راه و شهرسازی ‌بود‌‌، البته به تدریج در حال رفع ایرادات این سامانه هستیم تا سامانه‌ای کاملاً هوشمند داشته باشیم.

عفیفی‌پور اظهار داشت: بدین ترتیب هر کامیون که از هر نقطه کشور ‌حرکت می‌کند تا به بندر شهید رجایی بیاید و بار صادراتی تخلیه کند و یا بار وارداتی بارگیری کند، در این سامانه ثبت می‌شود و به صورت کاملاً عادلانه می‌تواند بار خود را تخلیه کند و یا بار تحویل بگیرد و از بندر خارج شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *