به گزارش باروان به نقل از دنیای اقتصاد؛ در حالی قرار بود با تفاهم‌نامه سال ۹۴ وزارتخانه‌های راه و نفت، ۶۵ هزار کامیون فرسوده کشور طی ۴ سال نوسازی شود که آمار نوسازی تا به امروز تنها ۵ هزار دستگاه است.صدرالله بمانا، مشاور رئیس سازمان راهداری در این مورد گفت: در حوزه باری ۶۰۰ هزار کامیون و کشنده، ۳۲۷هزار کامیونت و ۲ میلیون و ۲۰۹ هزار وانت بار و در مجموع ۳ میلیون و ۱۲۷ هزار دستگاه انواع خودرو برون و درون شهری ناوگان حمل و نقل بار کشور را تشکیل می‌دهند که ۶/ ۴۵ درصد کامیون‌ها، ۷/ ۲۵درصد کشنده‌ها، ۸/ ۴درصد کامیونت‌ها و ۴/ ۲۳درصد وانت بارها فرسوده هستند.

وی با بیان اینکه کل فرسودگی ناوگان باری کشور ۴/ ۲۴ درصد است و این مساله هزینه‌های زیادی از جمله افزایش ۵۰درصدی مصرف سوخت و کاهش ایمنی وسیله نقلیه را در پی دارد، ادامه داد: میانگین سن کامیون‌های کشور ۸/ ۱۷ سال است. وی تصریح کرد: از ۳۲۱ هزار تاکسی و سواری کرایه درون و برون شهری ۲/ ۴۹ درصد دچار فرسودگی هستند. بمانا یادآور شد: با استفاده از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید به دنبال نوسازی ناوگان باری و مسافری بودیم، اما فقط با نوسازی ناوگان باری موافقت شد. مشاور رئیس سازمان راهداری ادامه داد: طبق این این ماده قانونی که به بودجه دولت وابسته نیست، نزدیک به ۵ هزار دستگاه کامیون نوسازی شد.بمانا افزود: با توافقی که میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت امضا شد،‌ طرح نوسازی ۶۵ هزار کامیون با اختصاص ۲ میلیارد و ۷۶۲ میلیون دلار برای ۵ سال از محل صرفه‌جویی کلید خورد. وی تاکید کرد: طرح نوسازی به‌طور کامل متوقف نشده و تمام قرارداد‌ها به‌عنوان تعهد طرح پا بر جا هستند. مشاور رئیس سازمان بیان کرد: در طرح نوسازی ۶۵هزار کامیون، متقاضی برای خرید کامیونی با قیمت میانگین ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان، ۲۰ درصد آورده داشت و ۸۰ درصد تسهیلات با سود ۹ درصد به وی تعلق می‌گرفت. بمانا همچنین درباره طرح واردات کامیون‌های زیر سه سال ساخت اظهار کرد: طبق چارچوب تعریف شده، کارخانجات، شرکت‌های توانمند،‌ تجار بخش حمل‌ونقل جاده‌‌ای (مانند وارد‌کنندگان لاستیک و لوازم یدکی و قطعات) و مالکان خودروهای فرسوده می‌توانند اقدام به واردات کامیون‌های زیر سه سال ساخت کنند.

 

 

2 پاسخ

  1. سلام این سایتی که طراحی شده نه پشتیبانی داره ونه کسی هست که پاسخگو باشه معلوم نیست این سایت از کجا اومده من سه تا ماشین ثبت نام کردم یکی کدرهگیری داده دو تای دیگه ثبت نمیشن جالب اینجاست هیچکس از این سایت اطلاعی نداره از کل ادارات وارگانهای مربوطه پیگیر شدم اصلا تو باغ نیستند

    1. سلام و عرض وقت بخیر، سایتی که جهت ثبت نام کامیون های وارداتی معرفی شده، سایت معرفی شده از سمت وزارت راه و شهرسازی می باشد، در قسمت تماس با ما این سایت اطلاعات زیر درج شده است؛ احتمالا بتوانید پیگیری ثبت نام های ناموفق خود را انجام دهید.

      نشانی: بلوار كشاورز، خيابان فلسطين، خيابان دمشق، شماره 17 ،
      تلفن تماس: 1-84490000،
      نمابر: 84491234،
      تلفن شکایات مردمی پیرامون ترخیص ناوگان : 141،
      پست الکترونیک: info@rmto.ir،
      کد پستی : 1416753941

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *