مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از بروزرسانی نرخ تن کیلومتر از امروز نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در سراسر کشور خبر داد. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می‌پردازد.

غلامحسین دغاغله مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای این سازمان در جلسه بررسی چگونگی حمل کالای اساسی، بروزرسانی نرخ کرایه حمل و نقل و مشکلات اصناف که در پایانه بار بندر امام خمینی(ره) برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: بروزرسانی نرخ شاخص تن کیلومتر هرساله به شکل متمرکز انجام می شود و محاسبه کرایه های حمل بار بر اساس شاخص بروزرسانی شده خواهد بود.
وی با اشاره به این که نرخ تن کیلومتر از امروز در سراسر کشور بروزرسانی شد، افزود: پیش از این لاستیک بر اساس پیمایش و با ارز 4200 تومان در اختیار رانندگان قرار می گرفت که با توجه به پایان عرضه لاستیک با این نرخ و عرضه آن به‌صورت نیمایی، این موضوع در بروزرسانی تن کیلومتر لحاظ شد.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این‌که نرخ بروزرسانی شده تن کیلومتر در خوزستان نیز عملیاتی شد، گفت: در این جلسه برخی مشکلات ایجاد شده در بارگیری در بندر امام خمینی(ره) مطرح شد که در کوتاه ترین زمان ممکن با کمک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان مرتفع خواهند شد.
دغاغله با اشاره به بررسی موضوعات مربوط به روغن موتور، سوخت، لاستیک و بیمه رانندگان در کارگروه هفتگی پایش که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود، افزود: درخصوص روغن موتور به دستور وزیر راه و شهرسازی جلساتی با شرکت های تولید کننده برگزار و مقرر شد بر اساس اعلام تشکل های صنفی کشور، در پایانه های بزرگ روغن به‌صورت مستقیم بین رانندگان توزیع شود تا شاهد حذف دلال ها باشیم.
وی ادامه داد: در برخی استان ها از جمله خوزستان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و چند استان دیگر، علاوه بر جابه‌جایی کالا همزمان شاهد برداشت محصولات کشاورزی هستیم.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: در استان خوزستان حمل کالای اساسی با برداشت داخلی محصول گندم، چغندرقند، کلزا و تره بار همراه شده است که لزوم مدیریت ویژه‌ای را می طلبد.

منبع:  روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *