مسئولیت بیمه باربری باعث می شود در صورتی که حمل کالایی در اثر وقوع خطرات با صدماتی رو به رو شود، خسارات وارده را شرکت بیمه جبران و پرداخت  کند.

بیمه نامه باربری شامل انواع مختلفی می باشد که در زیر به معرفی آن ها می پردازیم:

از بین رفتن کالا به صورت کامل

این مورد در صورتی رخ می دهد که کالا به طور کامل بسوزد، غرق شود و یا به طور کلی مفقود شود. در این صورت تعمیر و یا نجات کالا هزینه ای دو برابر قیمت خود آن کالا را دارد. به همین دلیل خسارت این کالا تحت پوشش این بیمه جبران می شود.

بیمه نامه با شرایط  C

مسئولیت بیمه باربری در این نوع بیمه نامه با توجه به صدمات وارده به شکل زیر را تحت پوشش قرار می دهد.

بیمه باربری تحت شرایط B

در این نوع پوشش بیمه علاوه بر تضمین کلیه خدمات شرایط c خطرات دیگری که در زیر به آن ها اشاره می شود نیز از سوی بیمه جبران می گردد.

آتشفشان، صاعقه و زلزله که از بلایای طبیعی می باشند.

ورود آب به درون کشتی، شناور و محفظه کالا و یا وسایل حمل.

از بین رفتن هر بسته کالا به دلیل سقوط و یا تخلیه کشتی یا شناور

به علاوه خطرات دیگری مانند دزدی، پارگی، سائیدگی و خساراتی از این دست و یا خسارات ناشی از کالاهای دیگر با توجه به نوع کالا درصد و یا مبلغی به عنوان فرانشیز منظور می گردد.

بیمه باربری نوع A

مسئولیت بیمه باربری در این نوع از کامل ترین انواع بیمه نامه می باشد و بیشتر برای کالاهایی استفاده می شود که بسیار حساس هستند. در این نوع بیمه تمامی خطرات از مبدا تا مقصد پذیرفته می شود. حتی فرانشیز از آن کم نمی شود مگر اینکه خسارت وارده جزء موارد استثناء در شرط باشد.

بیمه نامه صادراتی

شرط ترانزیت

در این شرط در صورت ایجاد خسارت، خسارت وارده به ریال تأدیه می شود.

شرط حمل بار توسط کانتینر یخچال دار

در این مورد باید عبارت فساد و از بین رفتن بار حتما در بیمه نامه ذکر شود.

شرط دام زنده

در این صورت باید محموله با ماشین مخصوص حمل بار جابجا شود. از بین رفتن دام و خسارت وارده به دلیل نبود و آب و غذا شامل بیمه نمی شود.

بیمه نامه های دیگر از قبیل، شرط کشتی های طبقه بندی نشده، نرح ارز و غیره. در صورتی که بیمه نامه را تنظیم می کنید حتما باید معادل ارزی حق بیمه را ذکر کنید. نرخ ارز و معادل ارزی نیز در بیمه نامه باید ذکر شود.

بیمه حمل داخل کشور

مسئولیت بیمه باربری این نوع بیمه محموله هایی را شامل می شود که مبدا و مقصد آن ها در محدوده جغرافیایی ایران قرار دارد. خطراتی مانند آتش سوزی، انفجار، تصادف یا واژگونی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. در صورتی که حق بیمه بیشتری پرداخت شود، کالا در برابر خطرات دیگری مانند سرقت کامل، خطرات بارگیری و غیره نیز بیمه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *