خان بلوکی، رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی کامیون‌داران حمل‌ونقل گفت: قیمت یک کامیون تولیدی ایران دوسال و نیم قبل ۴۸۰ میلیون تومان بود اما الآن شش برابر افزایش یافته است.

به گزارش باروان به نقل از بازار، محمد خان بلوکی، رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی کامیون‌داران حمل‌ونقل در پاسخ به این پرسش که آیا طرح تحول ناوگان حمل و نقل با اسقات کامیون‌های زیر ۲۵ سال با ۲۵ درصد کاهش عوارض گمرکی به نام راننده‌هاست یا به کام واردکننده‌ها، گفت: این طرح حدود ۳ سال است که در حال پیگیری است و خیلی‌ها با این طرح مخالفت می‌کردند، در نهایت سازمان نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و این طرح نیم‌پزی است که بسیاری از مسائل را در نظر نگرفتند.

وی درباره منظورش از نیم‌پز بودن طرح ارائه شده، توضیح داد: ثبت نام ایرادات بسیاری دارد و در جلسه‌ای که با آقای وزیر داشتیم، نظر مثبتی برای انجام این کار داشت. قیمت یک کامیون تولیدی ایران دوسال و نیم قبل ۴۸۰ میلیون تومان بود، اما الآن ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و قیمت آن شش برابر افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی کامیون‌داران حمل‌ونقل یادآوری کرد: ما در اتحادیه حمل و نقل کامیون‌داران سراسر کشوریم و راننده کامیون‌دار عضو تعاونی می‌شود و ما در کشور کامیون‌داری نداریم که ۱۰ کامیون داشته باشد و به راننده برای کار بدهد و ۹۳ درصد کامیون‌های کشور متعلق به شخص و خویش فرما هستند.

خان بلوکی افزود: این کامیون‌های متعلق به بخش داخل استاندارد ۵۱ درصد را پاس می‌کنند، اما استاندارد روز در مصوبه ۸۵ درصد است و در ۵ سال اخیر به دلیل تحریم ماشینی وارد کشور نشده است.

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *