به گزارش باروان به نقل از زومیت برند تراتون فولکس‌واگن با پیشنهاد خرید ۳/۷ میلیارد دلار سهام، توانست موافقت مالکان شرکت کامیون‌سازی نویستار آمریکا را جلب کند تا این شرکت زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن شود.

 

در یک ادغام موفقیت‌آمیز، برندهای MAN، اسکانیا و تراتون SE فولکس‌واگن ‌با کامیون‌ساز آمریکایی نویستار ترکیب می‌شوند و تولیدکننده جهانی ایجاد می‌کنند. این ادغام در زمانی رخ می‌دهد که صنعت خودروسازی به‌دنبال راه‌هایی برای تقسیم هزینه‌های توسعه فناوری آلایندگی پایین است.

با ارزش ۴۴/۵۰ دلار برای هر سهم، تراتون حدود ۳/۷ میلیارد دلار برای سهام شرکت نویستار که قبلا مالک آن نبوده است، پرداخت می‌کند و به‌طور کلی ارزش این شرکت بزرگ ایالات متحده در حدود ۴/۴ میلیارد دلار ارزیابی می‌شود.

 

مسئولان تراتون در بیانیه‌ای اعلام کردند:

تراتون SE و شرکت بین‌المللی آمریکایی تولیدکننده کامیون نویستار که تراتون درحال‌ حاضر ۱۶/۸ درصد سهام آن را دراختیار دارد، امروز به‌طور اساسی برای تصاحب کامل این شرکت توسط تراتون توافق کرده‌اند. این قرارداد با تصاحب تمام سهام نویستار که قبلا دراختیار تراتون نبوده است و با قیمت ۴۴/۵۰ دلار به ازای هر سهم منعقد می‌شود.

تراتون اعلام کرد که نهایی شدن این قرارداد به توافق درباره شرایط ادغام و اسناد معاملات مربوطه و تأیید توسط مدیران نویستار و فولکس‌واگن بستگی دارد. تراتون هشدار داد: «هیچ اطمینانی وجود ندارد که طرفین درباره اسناد معاملاتی قطعی به توافق برسند و ممکن است اصلا چنین توافقی به دست نیابد. در صورتی که تراکنشی برای این قرارداد انجام شود، در صورت دست نیافتن به توافق نهایی سرانجام منسوخ خواهد شد.»

بیانیه تراتون پس از انجام ساعت‌ها مذاکره و ساعاتی قبل از انقضای پیشنهاد ۴۳ دلاری برای هر سهم توسط این شرکت منتشر شد و هیئت مدیره نویستار گفت پیشنهاد برای افزایش حمایت سهام‌داران باید به ۴۴/۵۰ دلار برای هر سهم افزایش یابد. تراتون ماه گذشته پیشنهاد اولیه خود را به ۳۵ دلار برای هر سهم افزایش داده بود. 

آخرین قیمت سهام نویستار با ۲۲/۹ درصد افزایش به ۴۳/۵۳ دلار رسید. سهام تراتون نیز در پایان روز کاری با ۱/۶ درصد افزایش به قیمت ۱۸/۰۲ یورو به فروش رسید. 

طبق داده‌های مؤسسه تحلیل و ارزیابی Refinitiv Eikon، تراتون از ۳۰ جون به‌سختی تلاش کرده است تا موافقت کارل آیکان، سرمایه‌گذار میلیاردر آمریکایی را به دست بیاورد. صندوق متعلق به کارل آیکان ۱۶/۸ درصد سهام سازنده کامیون ایالات متحده را دراختیار داشت. طبق اطلاعات مؤسسه Refinitiv، آیکان و دو صندوق فعال دیگر در مجموع حدود ۴۰ درصد از سهام نویستار را دراختیار دارند. صندوق MHR با مدیریت مارک راچسکی و صندوق گابلی به‌عنوان دو فعال بزرگ عرصه سرمایه‌گذاری، برای واگذار کردن سهام خود به تراتون تلاش کردند قیمت سهام به بیشترین میزان ممکن افزایش یابد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *