از آنجا که فناوری با شتاب هر چه تمام تر عرصه های صنعت را در می نوردد، تولیدکنندگان خودروسازی هم برای اینکه از این قافله عقب نمانند، به ساخت مدل های پیشرفته آن هم از نوع خودروهای سنگین روی آورده اند. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می پردازد.

 تازه ترین مدل کامیون مرسدس بنز به جای آینه های جانبی  از  دوربین های در دسترس  داخل خودرو بهره برده است  به طوریکه به زودی رانندگان می توانند از دوربین های کوچک با نمایشگرهای با وضوح بالا در داخل کابین، به منظور بهبود دید استفاده کنند.  اولین وسیله نقلیه در استرالیا که به جای آینه های جانبی از این دوربین استفاده کرده، آخرین نسل کامیون مرسدس بنز اکتروس است.

این اولین وسیله نقلیه جاده  ثبت شده در استرالیا با این فناوری است و افرادی که این فناوری را آزمایش کرده اند؛ می گویند عدم وجود آینه های بزرگ عمودی، دید سه چهارم جلو را بهبود می بخشد و باعث می شود  نقاط کور عبور دوچرخه سوار و محلهای پرترافیک به ویژه در مورد تقاطع ها، آسان تر رویت شوند.

علاوه بر این، به جای  آینه جانبی که با  کثیف شدن  و آلودگی به کاهش دید راننده می انجامید، صفحه عمودی بزرگ داخل کابین در راستای  ستون سقف نصب شده است و لنز دوربین به صورت آیرودینامیکی طراحی شده است تا  میزان گرد و غبار را به حداقل برسد.

لنزهای دوربین کمتر کثیف می شوند و یک پوشش ضدآب دارند

مرسدس بنز می گوید: وضعیت نصب بالای بازوهای دوربین نه تنها دید عالی را تضمین می کند بلکه در این حالت نسبت به آینه شیشه ای کمتر کثیف می شود و علاوه بر این لنزها دارای یک “پوشش ضد آب” هم هستند.  این شرکت  معتقد است سیستم دوربین هنگامی که دما کمتر از ۱۵ درجه سانتیگراد کاهش می یابد، گرم می شود و  میزان وضوح  را می توان به طور جداگانه برای راننده و مسافر تنظیم کرد. همچنین مرسدس اعلام کرد هنگام غروب و شب دوربین ها، به طور مداوم با شرایط تغییر نور تنظیم می شوند. به طوریکه این امر در مورد مناطقی با نور مصنوعی مانند تونل نیز صدق می کند.

در صورت متوقف شدن کامیون، لنزهای ریز نیز نسبت به دوربین های امنیتی با  دو برابر کارایی عمل می کنند و تصاویر را می توان با فشار یک دکمه، حتی در نور کم، از کابین مخصوص استراحت راننده  مشاهده کرد.  آینه های جانبی دیجیتالی – که مرسدس آن را MirrorCam لقب داده است؛ فقط دو ماه  است که در استرالیا موجود  هستند، اما تاکنون بیش از نیمی از خریداران کامیون های سنگین  مرسدس بنز اکتروس  تصمیم گرفته اند که این فناوری را انتخاب کنند.

قدمت دوربین بجای آینه به سال 1996 برمی گردد

مرسدس در زمان طراحی به عنوان پیش نمایش مرسدس بنز کلاس S- coupe،  از این دوربین ها به جای آینه های جانبی روی اتومبیل های کانسپت که قدمت آن به سال  ۱۹۹۶  می رسد  همچون مدل F۲۰۰، استفاده کرده است.  با این وجود، سازنده خودرو رقیب آلمانی آئودی احتمالاً اولین سازنده اتومبیل خواهد بود که فناوری دوربین آینه جانبی را به صورت محلی راه اندازی می کند. وسیله نقلیه الکتریکی جدید Audi E-Tron با گزینه آینه های جانبی دیجیتالی  همراه با نمایشگرها در پنل های بالای درب جلوی –قرار است در سپتامبر سال ۲۰۲۰  عرضه شود.

گفتنی است تعدادی از شرکت های اتومبیل سازی در حال حاضر به جای آینه سنتی دید در عقب که در وسط صفحه شیشه جلو نصب شده است، فناوری دوربین ارائه داده اند.  وَن مدل تویوتا هایس  و شورولت کامارو دو نمونه از وسایل نقلیه موجود  هستند که از این تکنولوژی بهره گرفته اند.

منبع : بازار

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *