نماد سایت باروان

صف طولانی کامیون‌ها در مرز بازرگان | ترکیه همکاری نمی‌کند

صف کامیون‌ها در مرز بازرگان

مدیر کل گمرک مرزی بازرگان با اشاره به صف طولانی کامیون‌ها در این مرز گفت: عدم همکاری کشور ترکیه و کندی پذیرش مهم ترین عامل به وجود آمدن صف های طولانی شده است.

مجتبی بازگیر با اشاره به طولانی شدن صف های کامیون ها در مرز بازرگان و گلایه مندی کامیون‌داران اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون در مرز بازرگان منتظر خروج از مرز هستند، که عدم همکاری کشور ترکیه به دلیل کندی پذیرش مهمترین عامل این مشکل شده است. باروان اپلیکیشن هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می پردازد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته به طور متوسط ۴۰۰ دستگاه ورود به کشور ایران و ۳۰۰ دستگاه کامیون خروجی از مرز بازرگان صورت می پذیرفت، افزود: این میزان در هفته‌های اخیر از سمت ترکیه کاهش یافته و موجب تشکیل صف شده است.

مدیر کل گمرک بازرگان با تاکید براینکه اکثر کامیون‌ها با تغییر مسیر خود از گمرک پلدشت و نخجوان به بازرگان موجبات ایجاد صف‌های طولانی شدند، افزود: افزایش عوارض ورود کامیون‌ها به خاک آذربایجان زمینه‌ساز آن شده است تا صف‌های طولانی در گمرک مرزی ۲۴ ساعتی بازرگان به وجود آید.
به گفته بازگیر بار اکثر کامیون‌های ایرانی معطل در صف، مواد پتروشیمی، میوه و تره بار، هندوانه و غیره است که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی گمرک ایران و رایزنی‌های انجام شده با گمرک گوربلاغ ترکیه خواستار تسریع بخشیدن در روند کنترل و افزایش پذیرش این کامیون‌ها شده ایم.

به گفته مدیر کل گمرک بازرگان، کامیون‌های حامل بار فاسدشدنی در اولویت خروج از مرز قرار دارند و تلاش می‌شود این مشکل ظرف چند روز آینده برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تمام نیروهای انتظامی، مرزبانی و نیرویهای گمرکی در پایانه مرزی حضور دارند و تلاش می‌شود بدون کوچک‌ترین مشکل، صف کامیون‌ها برطرف شود، افزود: هیچ گونه مسئله امنیتی و جانی کامیون داران و محموله کامیون‌های آنها را طی مسیر منتهی به گمرک تهدید نمی‌کند.

منبع: همشهری

خروج از نسخه موبایل