رئیس سازمان راهداری با اشاره به عدم‌استقبال متقاضیان نوسازی کامیون‌های فرسوده به‌دلیل اقساط سنگین وام گفت:‌ تأمین زیرساخت‌ها منوط به دریافت عوارض جاده است. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می‌پردازد.

 داریوش امانی با اشاره به فعالیت 24 پایانه مرزی در کشور به‌عنوان گذرگاه‌های ورودی یادآور شد: طی شش ماه گذشته 2 پایانه مرزی در مرز مشترک با کشور پاکستان به مجموع پایانه‌های مرزی افزوده شد و به‌زودی مرز رازی نیز به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که ساخت، تجهیز و نگهداری از این پایانه‌های مرزی به هزینه‌های سنگینی نیاز دارد، کما این‌که تعدادی از مرزهای قدیمی نیز نیاز به بهسازی و ترمیم دارد، افزود: امروز در دنیا از سه روش اخذ عوارض سوخت، عوارض خودرو و عوارض جاده کسب درآمد می‌شود، در حالی که تأمین سایر زیرساخت‌ها در کشور، منوط به دریافت هزینه است، در حوزه راه این اتفاق عملیاتی نشده است.

نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای از ملزومات است

وی با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کالا گفت: سال گذشته قرارداد با 2 شرکت خودروساز داخلی و تضمین پرداخت تسهیلات توسط سازمان، زمینه نوسازی ناوگان در این بخش فراهم شد که به‌دلیل سنگین بودن اقساط چندان مورد استقبال متقاضیان قرار نگرفت، به‌موازات این امر پیگیری‌های فراوانی برای واردات ناوگان کامیون زیر سه سال کارکرده اروپایی انجام شد که به‌علت چالش‌های ایجادشده در بروکراسی اداری دستگاه‌های مختلف هنوز امکان استفاده از این ظرفیت مطلوب در کشور فراهم نشده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با مطلوب ارزیابی کردن میانگین عمر ناوگان اتوبوسی، گفت: اگر مراقبت لازم صورت نپذیرد، با بالا رفتن سن ناوگان مسافری، ایمنی در این بخش تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.

امانی از هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای بازسازی و اورهال ناوگان حمل‌ونقل مسافر با اختصاص تسهیلات با سود پایین در جهت افزایش بهره‌وری و کارایی ناوگان مسافری جاده‌ای کشور خبر داد و ابراز کرد:‌
با وجود چالش‌های موجود در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای که مخاطبان آن عموم مردم هستند امیدواریم با همراهی و حمایت سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه‌های ذی‌ربط بتوان اقدامات مؤثری برای رفع مشکلات این بخش انجام داد.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *