نماد سایت باروان

طرح کلید به کلید در حوزه ناوگان جاده‌ای به زودی اجرایی می‌شود

کامیون های فرسوده

به گزارش باروان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به ویژه کامیون‌ها به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به شمار می‌رود، گفت: طرح نوسازی ناوگان یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی بود که ریاست جمهوری در قالب طرح کلید به کلید آن را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: فرآیند‌ها و برنامه‌های اجرایی طرح کلید به کلید در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال انجام است و اقدامات لازم در این حوزه به زودی اجرایی می‌شود.

او اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در رابطه با نوسازی ناوگان‌ها در حال انجام است؛ ورود ناوگان جاده‌ای از کشور‌های اروپایی با عمر بالای ۳ سال است که اقدامات لازم در این حوزه در حال انجام است.

قربانی افزود: در رابطه با این طرح استعلام‌های لازم از سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده و ضوابط مورد نظر در رابطه با این ناوگان به صورت کامل بررسی شده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: مجموعه استعلام‌ها و پاسخ‌ها از طریق سامانه‌های ارزیابی عملیاتی می‌شود و به زودی نظرات در رابطه با ورود کامیون‌هایی با ۳ سال کارکرد از کشور‌های اروپایی به زودی اعلام می‌شود.

او ادامه داد: نوسازی ۱۰۰ هزار ناوگان عمومی باید انجام شود و در رابطه با ورود ناوگان بالای ۳ سال کارکرد از کشور‌های اروپایی هم باید تعداد آن به صورت کامل بررسی شود.

قربانی افزود: ورود این ناوگان متناسب با نیاز ماست و بعد از بررسی‌های لازم در رابطه با این موضوع تعداد ورود آن‌ها مشخص می‌شود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: ناوگانی که از کشور‌های اروپایی با ۳ سال کارکرد وارد کشور می‌شوند ناوگان‌هایی نیستند که از چرخه کارکرد این کشور‌ها خارج شده باشند چراکه اروپایی‌ها ناوگان‌های خود را بعد از ۳ سال از چرخه کارکرد خارج می‌کنند بنابراین این ناوگان به هیچ عنوان فرسوده و یا از رده خارج شده نیستند.

او اظهار کرد: در رابطه با نوسازی ناوگان اقدامات بسیار زیادی انجام شده که ورود ناوگان از کشور‌های خارجی یکی از این اقدامات است، اما در رابطه با نوسازی ناوگان‌های جاده‌ای طبق دستور وزارت راه و شهرسازی باید اقدامات بسیار زیادی انجام شود و ما امیدواریم طرح کلید به کلید هم که یکی از طرح‌های مهم در این رابطه است به زودی اجرایی شود.

 

 

خروج از نسخه موبایل