به گزارش پایگاه خبری باروان؛ غلامحسین دغاغله با بیان این خبر افزود: به منظور حمایت و ضابطه‌مند شدن بخش خصوصی در حوزه فعالیت کسب و کارهای اینترنتی در حمل‌ونقل کالا و تفکیک صحیح مسئولیت‌ها و رعایت حقوق ذی‌نفعان در امور جا‌به‌جایی کالا این ضوابط ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: فعالیت بازارگاه‌های الکترونیکی با هدف افزایش بهره‏‌وری، شفافیت امور جابه جایی کالا، دسترسی سریعتر به ظرفیت حمل، ‌استفاده از اینترنت برای گسترش فعالیت در بازار کشورهای همسایه و کارآمدتر شدن امور مرتبط ساماندهی شده است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایران بیان کرد: بازارگاه الکترونیکی یا E-Marketplace بستری است که تعاملات، مذاکرات و انجام معاملات میان ارائه دهندگان و متقاضیان خدمات حمل‌ونقل جاده ‏ای کالا صورت می‏‌پذیرد.

به گفته وی؛  حمل‌و‌نقل هوشمند بار، زمان‌بندی بهتر اتصال بار به کامیون، بهبود کیفیت ارائه خدمات در صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، صرفه‌‏جویی‌های اقتصادی در صنعت لجستیک، افزایش درآمد رانندگان (کاهش تردد خالی و انتظار برای یافتن بار) از مهم ترین مزایای را‌ه‌اندازی بازارگاه‌های الکترونیکی است که شرکت‌های حمل‌ونقل کالا ، رانندگان حرفه‌ای و صاحبان کالا می‌توانند در بازارگاه الکترونیکی بار عضو و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

دغاغله درباره شرایط فعالیت در این حوزه یادآور شد: علاوه بر همه مدارک هویتی ؛ متقاضی باید برای ارائه گواهی ‏رتبه‏‌بندی شورای عالی انفورماتیک، مجوز نماد اعتماد برای دامنه بازارگاه، مجوز تصدی رسانه برخط یا نشر دیجیتال از مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برنامه عملیاتی اپراتور اقدام کند.

وی تاکید کرد: سازمان پس از دریافت مدارک و بررسی و احراز صلاحیت بر اساس شرایط اختصاصی این ضوابط، برای صدور مجوز فعالیت موقت یکساله یا سه ساله اقدام می کند.

به گفته مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایران؛ صدور مجوز موقت یکساله با حداقل امتیاز ۵۰ و صدور مجوز موقت سه ساله با حداقل امتیاز ۷۵ بر اساس جدول اختصاصی انجام می گیرد.

**#**

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *