طبق قانون، اقدامات لازم در تمامی سامانه‌های مرتبط با شماره هوشمند راننده از جمله کارت هوشمند، بارنامه برخط ، صورت وضعیت آنلاین، راهنامه و … جهت این جایگزینی انجام و فرآیند در اردیبهشت ۹۹ تکمیل و اجرایی شد.

به گزارش باروان به نقل از پرتال حمل و نقل ، حذف فیزیک کارت هوشمند رانندگان و ناوگان بخش حمل و نقل جاده‌ای ، سالانه حدود ۲۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی به همراه دارد .
حسین متولی حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص حذف فیزیکی کارت هوشمند رانندگان اظهار داشت: اقدامات اولیه حذف فیزیک کارت هوشمند رانندگان و ناوگان و ارائه برگه فعالیت تکمیل فرآیند پروژه در پایان اردیبهشت سال ۹۹ انجام شد . این اقدام سالانه حدود ۲۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی به همراه دارد و منجربه قطع وابستگی به وسایل وارداتی چاپ از خارج از کشور می‌شود .
جایگزینی کد ملی به جای کارت هوشمند رانندگان
متولی حبیبی با اشاره به جایگزینی کد ملی به جای شماره کارت هوشمند رانندگان بیان داشت: طبق قانون ، اقدامات لازم در تمامی سامانه‌های مرتبط با شماره هوشمند راننده از جمله کارت هوشمند ، بارنامه برخط ، صورت وضعیت آنلاین ، راهنامه و … جهت این جایگزینی انجام و فرآیند در اردیبهشت ۹۹ تکمیل و اجرایی شد .
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به تمدید الکترونیکی (غیرحضوری) شماره هوشمند رانندگان در سامانه مربوط گفت: در راستای تحقق کامل دولت الکترونیک و رفاه حال رانندگان ، بستر تمدید الکترونیکی (غیرحضوری) شماره هوشمند رانندگان در پرتال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال ۹۸ راه اندازی شد که این طرح از زمان شیوع ویروس کرونا مورد استقبال قرار گرفته و موثر واقع شده است .
راه‌اندازی بسترهای اینترنتی ثبت‌نام وانت بارها در سامانه شماره هوشمند
وی اظهار داشت: دو بستر اینترنتی جداگانه در سامانه شماره هوشمند برای ساماندهی ناوگان نیمه‌یدک‌ و وانت بارها (راننده و ناوگان) بر اساس اطلاعات ثبتی پلیس راهور طی سال ۹۸ در پرتال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای راه‌اندازی شده و در حال اجرا است .
متولی حبیبی از راه‌اندازی اجرای خودکار احکام کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ (تخلفات رانندگان و شرکت های حمل ونقل) در سامانه تخلفات و شماره هوشمند در راستای تحقق کامل دولت الکترونیک در سال ۹۸ خبر داد و گفت: انجام فرایند مرتبط با راه‌اندازی USSD (کدهای دستوری) در راستای تحقق کامل دولت الکترونیک پیش‌بینی شده است که در سال ۹۹ اجرایی می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *