پرداخت الکترونیک کرایه راننده به محض رسید شدن کالا در مقصد الزامی است و با آغاز به کار شرکت‌های بزرگ مقیاس هوشمند دسترسی رانندگان به صاحبان کالا از طریق این شرکت‌ها تسهیل و امکان به‌کارگیری بهترین ارائه‌دهنده خدمات حمل بار (راننده و ناوگان) برای هر سفارش فراهم می‌شود .

به گزارش باروان به نقل ازسازمان راهداری، مجوز فعالیت یک شرکت بزرگ مقیاس حمل‌ونقل هوشمند در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا صادر شده و تا پایان سال جاری مجوز فعالیت برای حداقل چهار شرکت دیگر نیز صادر می‌شود .

غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای این سازمان ضمن اعلام خبر فوق افزود : کلیه شرکت‌های دارای پروانه فعالیت حمل‌ونقل سراسری در صورت فراهم نمودن شرایط و امکانات مطابق دستورالعمل نحوه فعالیت و بهره برداری از شرکت‌های حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند کالا، می‌توانند مجوز شرکت بزرگ مقیاس را دریافت کنند .

وی با اشاره به مزایای اجرای طرح تأسیس شرکت‌های بزرگ مقیاس هوشمند بیان داشت : در این طرح علاوه بر امکان استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین و سیستم‌های هوشمند، ارتقای بهره‌وری ناوگان با جلوگیری از ترددهای اضافی کامیون‌ها و به‌کارگیری ظرفیت بازار‌گاه‌های الکترونیکی و اینترنتی بار در کشور، امکان به‌کارگیری سبد متنوعی از ناوگان با ظرفیت‌های متفاوت برای حمل همه نوع کالا و محمولات فراهم می‌شود .

دغاغله در ادامه گفت : با راه‌اندازی و فعالیت شرکت‌های بزرگ مقیاس هوشمند نه تنها میزان عملکرد و بهره‌وری ناوگان به‌کار‌گرفته‌شده توسط شرکت افزایش می‌یابد ، بلکه فعالیت لجستیکی در چرخه حمل‌ونقل تقویت می‌شود و سرعت در ارائه خدمات افزایش می‌یابد، همچنین امکان رصد و کنترل فعالیت‌های انجام‌گرفته توسط شرکت حمل‌ونقل سراسری و بازارگاه نیز فراهم می‌شود .

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای «عدالت در قیمت گذاری و کاهش واسطه گری و دلالی در حمل‌ونقل کالا» را یکی از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح برشمرد و اظهار داشت : پرداخت الکترونیک کرایه راننده به محض رسید شدن کالا در مقصد الزامی است و با آغاز به کار شرکت‌های بزرگ مقیاس هوشمند دسترسی رانندگان به صاحبان کالا از طریق این شرکت‌ها تسهیل و امکان به‌کارگیری بهترین ارائه‌دهنده خدمات حمل بار (راننده و ناوگان) برای هر سفارش فراهم می‌شود .

 وی خاطرنشان کرد : امید است با بهره‌برداری از این طرح گام موثر و محکمی در راستای همسو شدن منافع شرکت‌ها و رانندگان با منافع شرکت‌های هوشمند برداشته شود و شاهد تأمین ایمنی رانندگان، وسایل نقلیه و محمولات آن‌ها باشیم .

مطالب مرتبط:

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *