در ۱۱ ماه گذشته ۲۹۵ هزار و ۵۱۸ تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، کلیم الله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی اظهار داشت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته۳۰ درصد کاهش یافته است. در ادامه مشروح خبر را به گزارش از باروان می خوانید.

عمده کالاهای صادراتی از این پایانه چیست؟

وثوقی با بیان اینکه از این میزان بیش از ۲۰ هزار تن کالا توسط ۱۲ هزار و ۲۱۲ دستگاه کامیون ایرانی و بیش از ۹ هزارتن کالا توسط ۷۶۴ دستگاه کامیون گرجی و سایر ملیت ها از مرز خارج شده است.

وثوقی محصولات کشاورزی، کاشی، شیشه، نمک، سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما و پلی اتیلن را عمده کالاهای صادر شده ایرانی در مدت یاد شده عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را خاطرنشان کرد و گفت: در مدت یاد شده بیش از ۱۷۲ هزارتن کالا توسط ۷ هزار و ۵۱۸ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

افزایش ۲۹ درصدی ترانزیت خروجی استان اردبیل

وثوقی از افزایش ۲۹ درصدی ترانزیت خروجی خبر داد و تصریح کرد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، برنج، پروفیل، نمک و انواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند.

وی با بیان اینکه بخاطر شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار ۱۰۰ درصد کاهش یافته افزود: عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا تا عادی شدن شرایط در حال انجام است.

منبع: پرتال حمل و نقل

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *