یک میلیون و 338 هزار و 528 تن کالا توسط 57 هزار و 268 دستگاه کامیون در 11 ماهه سال جاری از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه به کشورهای افغانستان و پاکستان صادر شد. در ادامه باروان به مشروح این خبر می پردازد.

عمده کالاهای صادراتی چیست؟

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد با بیان اینکه سیمان، بنزین، مواد غذایی، گاز مایع و قیرعمده کالاهای صادر شده از مرزهای زمینی این استان را تشکیل می دهند، افزود: بیشترین سهم صادرات این مدت با 728 هزار و 467 تن به پایانه مرزی میلک اختصاص دارد.

موقعیت جغرافیایی  استان سیستان و بلوچستان

وی ادامه داد: سیستان ‌و بلوچستان یکی از استان‌هایی است که بیشترین مرزهای خاکی و آبی را دارد سابقه تاریخی این استان در مبادلات تجاری و قرار داشتن در مهم‌ترین مسیر تجاری دنیای قدیم (جاده ابریشم) و نیز مراودات قومی و فرهنگی و اجتماعی مرزنشینان با کشورهای همسایه این استان پهناور کشورمان را همواره در یک موقعیت صادراتی خاص قرار داده است.

 ارزیابی حجم واردات از پایانه های مرزی استان سیستان وبلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان حجم واردات از پایانه های مرزی استان در 11 ماهه سال جاری 63 هزار و 515 تن و ترانزیت را 576 هزار و 190 تن ذکر کرد.

 میزان تردد کامیون در پایانه مرزی میلک و میرجاوه

کرد اصلی ترین قابلیت توسعه سیستان و بلوچستان را تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل عنوان کرد و گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا، هم مرزی با کشورهای صادرات‌ پذیر سبب شده تا این استان بهترین گزینه برای صادرات انواع کالاهای تولید داخل به کشورهای افغانستان و پاکستان باشد به طوری که در حال حاضر به طور متوسط روزانه 473 دستگاه کامیون در پایانه مرزی میلک و میرجاوه تردد می‌نمایند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *