شرکت سوئدی بولیدن در سال‌های 2020 و 2021 برابر با 300 میلیون کرون سوئد (معادل 32 میلیون دلار) برای گسترش پروژه آزمایشی حمل‌ونقل برقی در معدن مس روباز Aitik سرمایه‌گذاری خواهد کرد. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می پردازد.

 معدن مس روباز Aitik در جنوب شهر یالیواره در شمال سوئد قرار دارد. شرکت بولیدن از سرمایه‌گذاری 32 میلیون دلاری در پروژه آزمایشی حمل‌ونقل برقی این معدن در سال‌های 2020 و 2021 خبر داده است. همچنین، بولیدن این تکنولوژی را در معدن روباز Kevitsa در شمال فنلاند پیاده خواهد کرد.

از مزیت‌های این پروژه، علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف سوخت دیزل، این کامیون‌های برقی می‌توانند با سرعت بیشتری حرکت کنند و در عین حال با کاهش میزان صدا، باعث بهبود محیط کار برای راننده‌ها می‌شوند.

با تکمیل این سرمایه‌گذاری، مصرف سوخت دیزل به میزان 5 هزار و 500 متر مکعب در سال کاهش خواهد داشت. این پروژه از سال 2018 در معدن Aitik در حال اجرا است که حدود 700 متر خط برقی برای آن ایجاد شده است و چهار کامیون معدنی به کامیون برقی تبدیل شده است.

گسترش خط برقی منجر به کاهش گازهای گلخانه ای در حمل و نقل معدن می شود

به گفته مدیر عامل شرکت بولیدن، برنامه‌های بیشتری برای بهبود بهره‌وری و همچنین تاثیرات زیست‌محیطی در این دو معدن روباز در دست اقدام است.

معدن Aitik خط برقی را تا سه کیلومتر دیگر گسترش خواهد داد و 10 کامیون نیز برای این خط برقی تبدیل خواهد شد. به گفته بولیدن، این یک پیشرفت به سوی توسعه پایدار است و این سرمایه‌گذاری باعث کاهش 15 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای در حمل‌ونقل معدن خواهد شد.

همچنین، در معدن Kevista تعداد 13 عدد کامیون برقی در دست تبدیل و خط برقی به طول 1.8 کیلومتر در حال احداث است. انتشار گازهای گلخانه‌ای در طول عمر این معدن 9 درصد کاهش خواهد یافت.

منبع: فلزات آنلاین

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *